• El pes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 a tots els àmbits de la comunitat universitària comporta un pla estratègic i multidisciplinar per conscienciar i per treballar en el seu desenvolupament
  • La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya participa en el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), que d’una banda serveix com a eina de diagnòstic de les Universitats catalanes i, de l’altra, coordina el pla estratègic conjunt d’aquestes
  • L’inici de curs ha coincidit amb l’entrada de la UVic-UCC als World University Rankings de la THE en la franja 401-500, com a quarta millor universitat catalana i sisena estatal
  • Des d’aquest setembre ha començat el desplegament del nou Pla Estratègic de la institució, que té vigència fins al 2026 i que, per primera vegada, incorpora les quatre entitats que formen part del projecte de la UVic-UCC

L’Escola de Doctorat de la UVic-UCC fa deu anys que vetlla per situar els estudis de doctorat al centre de l’activitat acadèmica. Un objectiu fundacional complert amb escreix gràcies al fet d’haver apostat fermament per la qualitat acadèmica, la captació de doctorands nacionals i internacionals i per oferir un programa formatiu de recerca i de carrera professional sòlids.

  • El pes creixent de la comunicació a la societat que va impulsar aquest grau de la UVic fa dues dècades es manté vigent, però el sector ha viscut una revolució espectacular, especialment marcada per l’evolució tecnològica
  • La Facultat d’Empresa i Comunicació celebra el 20è aniversari d’aquests estudis amb tres iniciatives que posen en relació l’alumnat actual amb exestudiants que exerceixen la professió en sectors diversos
  • La Facultat de Ciències de la Salut de Manresa és pionera en la implantació d’una prova pilot destinada a instaurar un sistema d’avaluació de competències de l’alumnat d’Infermeria basat en ACOES
  • El grau en Infermeria ha estrenat també un programa transversal de desenvolupament de competències emocionals
  • Aquest curs 2021-2022 la Facultat de Medicina de la UVic-UCC ha posat en marxa el Programa de Suport a l’Estudiant (PSE), que proporciona un acompanyament acadèmic i emocional a l’alumnat que ho necessita
  • El suport es vehicula mitjançant unes tutories personalitzades on s’analitzen possibles mancances en la gestió i organització del treball, en les tècniques d’estudi o en l’adaptació a la metodologia docent
  • Els Premis ei! d’Elisava, dedicats als millors Treballs de Fi de Grau de cada promoció, reconeixen l’excel·lència dels i les estudiants de grau
  • El Premi Catalunya d’Ecodisseny, els Pentawards o Blurring the Lines, entre d’altres, també han reconegut recentment projectes d’alumnes d’Elisava
  • Creat el 2006 i format per alumnes i professors, el grup escriu i representa adaptacions lliures de clàssics del teatre
  • Arran del confinament va estrenar una obra en línia produïda a distància, i enguany ha filmat tres curtmetratges

«M’he adonat que m’encanta la gestió, la relació amb les persones, resoldre problemes, construir projectes i la comunicació empresarial»

Dani Mauriz Vidal (Barcelona, 1973) va formar part de la primera promoció de la diplomatura en Ciències Empresarials de la Fundació Universitària del Bages – UManresa (1997). És màster en Business Administration per la UVic-UCC i des de l’any 2020, graduat en Administració i Direcció d’Empreses a la Facultat de Ciències Socials de Manresa.

  • La Manada Digital: Feudalismo hipertecnológico en una democracia sin ciudadanos

    La Manada Digital: Feudalismo hipertecnológico en una democracia sin ciudadanos

    Burgaya, J.

    (2021)
    Vilassar de Dalt: El Viejo Topo.
  • Memòria democràtia, educació i universitat

    Memòria democràtia, educació i universitat

    Casanovas, J. (coord.) Capdevila, X., Carrillo, I., Cercós, R., Collelldemont, E., Padrós, N., Simó, N.

    (2021)
    Vic: Serveis de Publicacions UVic-UCC.
  • L'oratòria a l'abast de tothom

    L'oratòria a l'abast de tothom

    Casas, M., Castellà, J.M., Vilà, M.

    (2020)
    Vic: Eumo Editorial.
  • Infancia y pantallas. Evidencias actuales y métodos de análisis

    Infancia y pantallas. Evidencias actuales y métodos de análisis

    Crescenzi-Lanna, L., Grané, M.

    (2021)
    Octaedro.
  • Artemi Aiguader. Posar ordre a la rereguarda

    Artemi Aiguader. Posar ordre a la rereguarda

    Esculies, J.

    (2021)
    Barcelona: Fundació Josep Irla.
  • Manual de Incidentes de Múltiples Víctimas Intencionados

    Manual de Incidentes de Múltiples Víctimas Intencionados

    Hernández, J.M., Martín, L., Simó, S., Pagès, A.

    (2021)
    Manresa: Edicions FUB.
  • L'art de la paciència. La pesca fluvial a la conca mitjana del riu Ter

    L'art de la paciència. La pesca fluvial a la conca mitjana del riu Ter

    Llop Jordana, I., Sadurní Puigbò, N.

    (2021)
    Manlleu: Museu del Ter.
  • Les columnes preromàniques i el Palau Mercader de Cornellà de Llobregat: dues històries del patrimoni cultural a Catalunya

    Les columnes preromàniques i el Palau Mercader de Cornellà de Llobregat: dues històries del patrimoni cultural a Catalunya

    Mateos Rusillo, S.M.

    (2021)
    Barcelona: L'Avenç de Cornellà de LLobregat.
  • Salut als Carrers: Informe de resultats

    Salut als Carrers: Informe de resultats

    Palència, L., Pérez, C., Biaani, B., Olabarría, M., López, M.J., Gómez, A., Marí-dell'Olmo, M., Rico, M., Puig-Ribera, A., Arumí-Prat, I., Cirera, E., Sola Serrabou, M., Codina, A., Márquez, S., Cirach, M., Carrasco, G.

    (2021)
    Barcelona: Agència de Salut Pública de Barcelona.
  • Ramon d'Abadal i de Vinyals, investigador de la nostra història

    Ramon d'Abadal i de Vinyals, investigador de la nostra història

    Ponce Vivet, S.

    (2021)
    Eumo_DC.
  • Reptes i estratègies en el turisme de la Cerdanya davant situacions canviants i de crisi

    Reptes i estratègies en el turisme de la Cerdanya davant situacions canviants i de crisi

    Prat, J.M. (coord.), Calbo, J., Cànoves, G., Corral, J.A., Díaz, I., Llurdés, J.C., García, J., Prat, J.M., Quílez, E., Saurí, D., Tian, M., Trilles, P.

    (2021)
    Puigcerdà: Institut d'Estudis Ceretans.
  • Guia per incorporar la perspectiva de salut en els plans d'ordenació urbanística municipal

    Guia per incorporar la perspectiva de salut en els plans d'ordenació urbanística municipal

    Puig-Ribera, A., Rofín Serrà, M., Bort-Roig, J., Aumatell, E., Juncà, A., San Pedro, M.de, García Cuyàs, F., Geli Fàbregas, M.

    (2021)
    Barcelona: Diputació de Barcelona.
  • Simulación. De la estrategia institucional al caso concreto

    Simulación. De la estrategia institucional al caso concreto

    Riera, C., Espino, S. (coords.)

    (2021)
    Barcelona: Graó.
  • Manual de Incidentes de Múltiples Víctimas y Catástrofes

    Manual de Incidentes de Múltiples Víctimas y Catástrofes

    Simó, S. (coord.), Pagès, A. (coord.)

    (2021)
    Manresa: Edicions FUB.
  • Entrevistas con creadoras del cine español contemporáneo Millones de cosas por hacer

    Entrevistas con creadoras del cine español contemporáneo Millones de cosas por hacer

    Scholz, A., Alvarez, M., Ortega Oroz, E., Binimelis-Adell, M., Felten, U.

    (2021)
    Frankfurt: Peter Lang.
  • Jacint Verdaguer. Primavera

    Jacint Verdaguer. Primavera

    Verdaguer, M.À., Torrents, R., Pinyol, R. eds.

    (2021)
    Frankfurt: Peter Lang.
  • Abreu Freitas, B. D., Contreras-Espinosa, R. S., Pereira Correia, P. Á. (2021). "The Power of Videogame Publishers as a Threat to Esports Sponsors".

    Dins Hiltscher, J., Scholz T.M.(Eds.), eSports Yearbook 2019/20 (p. - ).

  • Bruna Rabassa, O., Segura Bernal, J., Guerra Balic, M., Fortuño Godes, J., Signo Miguel, S., Molins Sauri, M., Gimeno Santos, M., Gusí Puig, O., Vallès Flo, I., Pérez Testor, S., Carrera Blancafort, I., Mazo Carvajal, G. (2021). "Marco Teórico".

    Dins Fortuño Godes, J., Segura Bernal J. (Eds.), Envejecimiento, actividad física y desarrollo emocional (p. 33-109).

  • Burgaya J. (2020). "O Enfraquecimiento da noção de cidadania. Rumo a uma democracia iliberal".

    Dins Pereira Potyara A.P., Ascensão da nova direita e colapso da soberania política: transfigurações da política social. (p. 37-39).

  • Cabré, A., Casas, M., Cassany, D., Lorenzo, N., Teixidó, M., Vila, F.X. (2021). "Cohesió social i llengües- Taula rodona".

    Dins Gónzalez-Agàpito, J., Amorós, C., Garcia Farrero J. (eds.), Pedagogies de la democràcia i la resistència a l’Europa del segle XX i fins avui. (p. 99-128) Barcelona.

  • Camps-Casals, N. (2021). "Retraduir Jacint Verdaguer: análisi contrastiva de les versions de L'Atlántida i Canigó al francès, uns apunts".

    Dins Corrons, F., Martínez Pérez, M. (Eds.), La presència catalana a l’estranger / La présence catalane à l’étranger. (p. 49-65).

  • Casals Zorita, M. (2021). "Experiencia de los pacientes: modelo Iexpac".

    Dins Martinez Cantalapiedra, M., Gil Guiñon, F., Sarris Varea, N., Tejero Vidal, L.L., Castañon, G., Campins Moreno, M.F., Garcia Rodriguez N., Gestión infermera basada en evidencias científicas (p. - ).

  • Casanovas, J. (2021). "El valencià a l'escola vist en documentals cinematogràfics. Del franquisme amb Terres d'arròs (1973) fins a la transició amb Elogi a un xiprer (1979)".

    Dins Martí, M., Vidal, E.D., Sanahuja A. (eds.), L’impacte de les reformes educatives de l’etapa democràtica 1975-2006. (p. 19-28) Castelló: Publicacions de la Universitat Jaume I.

  • Casanovas, J., Malonda, J.B. (2021). "Surt a la pantalla i ho diu un llibre. L'ensenyament en valencià a l'escola d'Almoines a través d'un vídeo reportatge de 1982".

    Dins Martí, M., Vidal, E.D., Sanahuja A. (eds.), L’impacte de les reformes educatives de l’etapa democràtica 1975-2006. (p. 29-38) Castelló: Publicacions de la Universitat Jaume I.

  • Casas, M. (2020). "Escritura e identidad docente en el grado de magisterio: escribir para comunicar, escribir para aprender".

    Dins Gazquez Linares J.L. et al (Comps.), Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: Avanzando en las Áreas de Conocimiento. (p. - ) Asociación Universitaria de Educación y Psicología.

  • Casas, M. (2021). "¿El conreu d'una llengua no es pot abandonar mai?".

    Dins Junyent M.C. (coord.), El català, la llengua efervescent. 77 visions sobre el terreny. (p. - ) Barcelona.

  • Casas, M. (2021). "El persó, the sun i la infanta".

    Dins Junyent M.C. (ed.), Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou. (p. 95-97).

  • Casas, M., Portell A. (2020). "Corresponsabilidad en la construcción de la identidad docente. El proyecto de mentoría de la UVIC".

    Dins Buela-Casal, G. (Ed.), Guillot-Valdés, M., Ruiz-Herrera, N. (Comps.), Evaluación e innovación en Educación Superior e Investigación. (p. 686-691).

  • Collelldemont, E. (2021). "Reflexiones personales: de los objetos de la educación a los museos pedagógicos virtuales. El repensar lo mágico de lo que aparece en pantalla".

    Dins Saiz Gómez, J.L., González de la Torre, J.A., Álvarez Domínguez, P., Cabieces Ibarrondo, M.V., Collelldemont Pujadas, E., Costa Rico, A. et al., El patrimonio histórico educativo. Memorias de ayer y reflexiones de hoy. (p. 67-80).

  • Collelldemont, E., Cercós, R. (2021). "Birmingham y los parques urbanos: un modelo pedagógico para las ciudades industriales".

    Dins Vilafranca Manguán, I., Cercós i Raichs R. Ciudades pedagógicas europeashacia una cartografía educativa (p. 155-173) Barcelona.

  • Collelldemont, E., Cercós, R. (2021). "Les pedagogies de la resistència en els espais urbans representats en dictadures realitzades a partir del fil dels reportatges sobre manifestacions estudiantils europees".

    Dins Gónzalez-Agàpito, J., Amorós, C., Garcia Farrero J. (eds.), Pedagogies de la democràcia i la resistència a l’Europa del segle XX i fins avui. (p. 137-140) Barcelona.

  • Collelldemont, E., Garcia, J., Vilanou C. (2020). "Estudi Introductori a Joan Roura-Parella".

    Dins Roura-Parella J., Textos fundamentales en el exilio. Pedagogía culturalista y educación viva (p. 1-98) Barcelona.

  • Collelldemont, E., Padrós, N., Cercós, R. (2021). "Images that portray, challenge, and refuse: Visual content and education in Francoiist Spain, 1939-1975".

    Dins Allender, T., Dussel, I., Grosvenor, I., Priem, K., Appearances Matter. The visual in Education History. (p. 63-86) Oldembourg.

  • Comas Molas, A., Casas Deseuras, M., Medina-Casanovas, N. (supervisors). (2020). "Exploring How Learners' Written Competence in English Can Be Improved. The Analysis of Real Productions Based on The English Key Competence".

    Dins Ministry of Science and Education of Ukraine, The Contemporary English Scientific Discourse. (p. 71-78).

  • Contreras-Espinosa, R.S. (2021). "Jogos Digitais. Multimédia, novos média e média digitais".

    Dins Zagalo, N. (coord.), Contreras-Espinosa, R.S. et al., Multimédia, novos média e média digitais (p. 77-88).

  • Contreras-Espinosa, R.S., Blanco-M, A. (2020). "Gamification in E-government Platforms and Services: A Literature Review".

    Dins Economou, D., Klippel, A., Dodds, H., Pena-Rios, A., Lee, M.J.W., Beck, D., Pirker, J., Dengel, A., Peres, T.M., Richter J., Proceedings of 6th International Conference of the Immersive Learning Research Network, iLRN 2020 (p. 93-100) Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Crescenzi-Lanna, L., José Ruiz, F., Massana E. (2021). "Análisis del engagement infantil durante el juego".

    Dins Crescenzi-Lanna, L., Grané M., Infancia y pantallas. Evidencias actuales y métodos de análisis (p. 81-90).

  • Domingo-Peñafiel, L., Boix-Tomàs, R., Buscà-Donet, F. (2021). "L'inclusion dans l'ecole rurale catalane".

    Dins Boix Tomàs, R., Champollion, P., Duarte A.M., Enseignement et apprentissage en tension dans des territoires ruraux, montagnards et urbains d’europe du sud. (p. 228-245) Paris.

  • Farrés Godayol, P., Ars Ricart, J., Jerez Roig. J. (2021). "Comportamento sedentário e atividade física na pessoa idosa".

    Dins Nunes Medeiros de Araújo, V., Boas práticas na gestão do cuidado e da segurança da pessoa idosa (p. 389-401) Natal.

  • Fortuño Godes, J., Mazo Carvajal, G., Carrera Blancafort, I., Pérez Testor S. (2021). "Intervención educativa".

    Dins Fortuño Godes, J., Segura Bernal J. (Eds.), Envejecimiento, actividad física y desarrollo emocional (p. 111-166).

  • Ginesta, G., Ponce, S., Vicente, F. X., Frigola-Reig J. (2020). "La Facultad de Empresa y Comunicación de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya: intersección disciplinar y relación con el entorno de referencia".

    Dins Ramírez Alvarado, M.M., Clemente Mediavilla, J. (coord.), Docència & Investigación en Comunicación en España (p. 191-204).

  • Giraldo-Luque, S., Fernández-Rovira, C. (2021). "Economy of attention: definition and challenges for the 21st century".

    Dins Ho Park, S., Gonzalez-Perez, M.A., Floriani D.E., The Palgrave Handbook of Corporate Sustainability in the Digital Era. (p. 283-305).

  • Godayol, P. (2021). "Against the asymmetry of the post-Francois canon: Feminist publishers and translations in Barcelona".

    Dins Carbonell, O., Monzó-Nebot E., Translating Asymmetry - Rewriting Power. (p. 291-311).

  • Llompart A. (2021) "'Just a little cut': Censorship and preadolescent sexuality in Philip Pullman's'His dark materials".

    Dins Venzo, P., Moruzi K., Sexuality in Literature for Children and Young Adults.

  • Marimon-Martí, M., Turon-Marimon, È., & Cumellas Ll. (2021). "La competencia digital del profesorado de Educación Física de Secundaria: análisis de la competencia metodológica autopercibida".

    Dins Ruiz-Palmero, J., Sánchez-Rivas, E., Colomo-Magaña, E., Sánchez-Rodríguez, J. (coords.), Innovación e investigación con tecnología educativa (p. 223-233).

  • Mauri, T., Tort A. (2021). "La formació inicial del professorat en un sistema educatiu orientat a la personalització de l'aprenentatge".

    Dins Coll, C. i Albaigés B. (coords.), (p. 569-607).

  • Molas Tuneu, M., Sánchez Martínez, I., Jerez Roig J. (2021). "Envelhecimento e solidão".

    Dins Nunes Medeiros de Araújo, V., Boas práticas na gestão do cuidado e da segurança da pessoa idosa (p. 341-352) Natal.

  • Molas Tuneu, M., Sanchez Martínez, I., Jerez Roig J. (2021). "Abordagem Centrada na Pessoa".

    Dins Nunes Medeiros de Araújo, V., Boas práticas na gestão do cuidado e da segurança da pessoa idosa (p. 64-77) Natal.

  • Moreno-Martin, P., Jerez-Roig J. (2021). "Avaliação funcional na pessoa idosa institucionalizada".

    Dins Nunes Medeiros de Araújo, V., Boas práticas na gestão do cuidado e da segurança da pessoa idosa (p. 402-419) Natal.

  • Ollich, I., de Rocafiguera, M., Llop, I. (2021). "De l'Auso romana al Vicus Ausonensis. Un recorregut pel paisatge romà, jueu i cristià del Vic antic".

    Dins a cura de Sanmartí, C., i Sureda, M., Episcopus. El bisbat de Vic i l’Església a Catalunya en el context europeu. (p. 211-223) Vic: Eumo.

  • Padrós, N., Collelldemont, E. (2021). "Moments de memòria en l'art de carrer, moments d'història en la investigació a l'aula".

    Dins Martí, M., Vidal E. D., Sanahuja, A., L’impacte de les reformes educatives de l’etapa democràtica 1975-2006. (p. 283-296).

  • Palomo-Chinarro, A.M. (2021). "Esborradís i blanc. A propòsit de l'obra d'Aina Roca Anfruns".

    Dins Palomo-Chinarro A.M. i altres, Esborradís i blanc (p. 14-18).

  • Prat, P., Collelldemont, E., Carrillo, I. (2020). "El rol de la mujer en el franquismo: Una mirada del ideario de la sección femenina a través de los NO-DO".

    Dins Crusells, M., De las Heras, B., Pantoja A., Historia y Cine. El primer franquismo, 1939-1945 (p. 316-339).

  • Puig-Ribera, A., Arumí-Prat, I., Solà, M. (2021). "L'impacte del programa Superilles en la caminabilitat a Horta (eina MAPS)".

    Dins Biaani León-Gómez, B., Palència, L., Pérez C.(coord.), Salut als Carrers Guía Metodològica. (p. 41-47) Barcelona.

  • Puig-Ribera, A., Arumí-Prat, I., Solà, M., Codina, A., Cirera, E. (2021). "Ús de l'eina SOPARC per avaluar l'activitat física en el model superilles de Barcelona".

    Dins Biaani León-Gómez, B., Palència, L., Pérez C.(coord.), Salut als Carrers Guía Metodològica. (p. 29-35) Barcelona.

  • Riba, C. (2021). "Montserrat Abelló. Traducció poètica i feminisme".

    Dins Pou E. (coord.), Montserrat Abelló. La ploma als dits, delit de paraules. (p. 217-231).

  • Sabido, J., Barriga, E., Bellatti, I., Callarisa J. (2021). "Concepciones de la memoria histórica y el patrimonio en el futuro profesorado de Educación primaria y/o Infantil".

    Dins Calderón Roca B. (coordinadora), Patrimonio cultural y ciudadanía en el siglo XXI: cómo comunicarnos.

  • Sellas, T., Martínez Otón, L., Ortega Seguí J. (2021). "El branded podcast como estrategia creativa y de marca:sentido de pertenencia, pedagogía social y posicionamiento".

    Dins Olivares-Santamarina, J.P., Gago Gelado R., El Branded Content en la Comunicación Posdigital: Estructuras, aplicaciones y casos de éxito (p. 147-168).

  • Solé, Ll., Poole S. (2021). Chapter 7. "How music accessibility can be used in Arts-Based Research experiences".

    Dins Adams, J., Owens A. (eds.), Beyond Text. Learning through Arts-Based Research (p. 145-162).

  • Soler, S., Martin M. (2020). "La perspectiva de género en las dos primeras décadas del siglo XXI".

    Dins Puig, N., Camps A., Diálogos sobre el deporte, 1975-2020. (p. 221-234).

  • Soler Mata, J. (2021). "Democràcia i resistència en la renovació pedagògica de Catalunya durant el segle XX: contextos, itineraris i propostes pedagògiques".

    Dins Gónzalez-Agàpito, J., Amorós, C., Garcia Farrero, J. (eds.), Pedagogies de la democràcia i la resistència a l’Europa del segle XX i fins avui. (p. 47-65) Barcelona.

  • Tort A. (2021). "La dimensió territorial dels centres educatius. De l'escolarització a la comunitat".

    Dins Martí, M., Vidal E. D., Sanahuja A., L’impacte de les reformes educatives de l’etapa democràtica 1975-2006.

  • Tort i Bardolet, A. (2021). "Sota la roda o entre els murs. L'anàlisi institucional en perspectiva".

    Dins Gónzalez-Agàpito, J., Amorós, C., Garcia Farrero, J. (eds.), Pedagogies de la democràcia i la resistència a l’Europa del segle XX i fins avui. (p. 193-194) Barcelona.

  • Turon-Marimon, È., Marimon-Martí, M., Cumellas Ll. (2020). "La percepción del profesorado de Educación Física de secundaria sobre su competencia digital metodológica".

    Dins Colomo, E., Sánchez, E., Ruiz, J., Sánchez, J. (Eds.), La tecnología como eje del cambio metodológico (p. 817-821).

  • per consultar
  • els millors esperits de tots els temps
  • no calen mèdiums,
  • calen llibres!
  • No calen mèdiums