• Xavier Gómez Batiste és un referent internacional en cures pal·liatives. Amb més de trenta anys de trajectòria en aquest àmbit, no només ha estat pioner en la seva implantació en sistemes de salut sinó que ha contribuït activament a situar Catalunya com a pionera en la millora de la qualitat de vida de persones que es troben al final de la seva vida i que pateixen malalties cròniques, i de les seves famílies. Doctor en Medicina, especialista en oncologia i catedràtic per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, on imparteix docència al grau en Medicina, Gómez Batiste dirigeix, des de fa dotze anys, la Càtedra de Cures Pal·liatives que aquesta universitat comparteix amb l’Institut Català d’Oncologia.
  • Fins al 2022 també va ser director de l’Observatori ‘Qualy’, centre col·laborador de l’OMS per a Programes Públics de Cures Pal·liatives, i director científic del Programa d’atenció integral a persones amb malalties avançades i els seus familiars de l’Obra Social de “la Caixa”. Aquest any, Gómez Batiste ha rebut el premi Cicely Saunders de l’Associació Europea de Cures Pal·liatives (EAPC) en reconeixement de la seva trajectòria i la Càtedra ha obtingut l’IAHPC Institutional Recognition Award conjuntament amb la Fundació “la Caixa”.
  • Les microformacions i la formació personalitzada són dues de les noves maneres d’aprenentatge que cada cop apareixen més en l’oferta de programes formatius de les universitats
  • La necessitat de continuar creixent al llarg de la vida en un món de canvis tecnològics i de l’àmbit laboral obliga les persones a buscar noves maneres d’actualitzar habilitats i coneixements que siguin compatibles amb el seu dia a dia
  • El grau en Global Studies es començarà a impartir a la UVic-UCC el curs 2024-2025, íntegrament en anglès i en format presencial
  • La nova titulació, que incorpora mobilitat internacional obligatòria i metodologies formatives innovadores, prepararà els estudiants per comprendre, analitzar críticament i donar resposta als reptes globals
  • Els titulats en Global Studies per la UVic-UCC podran accedir a treballar en organitzacions i institucions amb perfil internacional: corporacions i empreses, institucions governamentals i ONG
  • Els estudis d’Educació de la Facultat de Ciències Socials de Manresa han fet una aposta decidida per impulsar la competència lectora dels futurs mestres amb activitats diverses i transversals
  • Per primera vegada, els estudiants del grau en Mestre d’Educació Infantil d’UManresa han participat en el projecte Atrapallibres, acompanyant nens i nenes en la lectura
  • En el marc de les accions per promoure la competència lectora, UManresa va reunir un centenar de persones en les Jornades d’Educació “El poder transformador de la lectura: el valor de la literatura infantil i juvenil”
  • És pioner a Catalunya i a l’Estat espanyol, i compta amb tots els aparells tecnològics d’última generació, que permeten fer tota mena de proves audiològiques i vestibulars
  • La Facultat de Medicina de la UVic-UCC ha ampliat els espais dedicats a docència i investigació per a Medicina i per als graus en Odontologia i Audiologia General, i ha incorporat també un laboratori de preclínica odontològica i un de tecnològic, a més a més d’aules noves

«En el meu dia a dia m’he adonat que el model biopsicosocial de la fisioteràpia que em van inculcar a Manresa és molt important. La persona importa. Una persona no és un número ni una lesió»

  • Clément Meillac (Amiens, 1996) es va graduar en Fisioteràpia a la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa l’any 2022. Aficionat des de petit al món de l’esport, sempre va tenir clar que volia dedicar-se professionalment a alguna cosa que tingués a veure amb la cura dels altres i estigués vinculada a l’esport d’alt nivell. Després de fer un màster en Ciències de l’Esport a Montpeller, la ciutat on vivia, va decidir complementar la seva formació de preparador físic amb els estudis del grau en Fisioteràpia. Manresa no era la seva primera opció, però per recomanació d’una amiga i després de visitar-ne les instal·lacions i d’informar-se’n, es va acabar decidint per estudiar a la capital del Bages.
  • D’UManresa, n’elogia les instal·lacions, la metodologia i un professorat apassionat que el va marcar i li va permetre desenvolupar-se i assolir fites professionals destacades, com formar part de l’equip de fisioterapeutes del Montpeller Hérault Rugby, que va guanyar la Copa d’Europa Challenge Cup i el TOP 14 francès durant els dos anys en què hi va treballar i fer pràctiques. Actualment, és fisioterapeuta del SAXV Charente Rugby i continua acumulant experiència amb l’objectiu de tornar a l’elit de l’esport com a fisioterapeuta.
  • Des del 2013 UAlumni aglutina el col·lectiu de titulats de la UVic-UCC, fomentant la vinculació amb la institució, creant xarxa, i connectant els àmbits acadèmic i professional
  • Aquest col·lectiu ofereix diferents serveis, descomptes i avantatges als seus més de 7.500 membres adherits, que són titulats de graus, postgraus, cicles formatius de grau superior, màsters i doctorats de la UVic-UCC
  • Aquest curs ha celebrat el seu 10è aniversari amb un esdeveniment centrat en la comunitat i en el vincle amb el territori
  • Bioethics. Foundations, applications and challenges

    Bioethics. Foundations, applications and challenges

    Cambra-Badii, I., Busquets, E., Terribas-Sala, N. i Baños, J. E.

    (2024)
    CRC Press.
  • Coeducación con miradas de género. 9 ideas clave.

    Coeducación con miradas de género. 9 ideas clave.

    Carrillo, I. i Guitart, R.

    (2023)
    Graó.
  • Les Escoles de Gurb, cent anys d'història d'una petita gran escola

    Les Escoles de Gurb, cent anys d'història d'una petita gran escola

    Casanovas, J.

    (2023)
    Eumo Editorial.
  • On són les dones? Vides i manifestos

    On són les dones? Vides i manifestos

    Godayol, P.

    (2024)
    Eumo Editorial.
  • FC Barcelona: History, Politics and Identity

    FC Barcelona: History, Politics and Identity

    O'Brien, J., Ginesta, X. i de San Eugenio, J.

    (2024)
    Routledge.
  • El protocolo oficial internacional

    El protocolo oficial internacional

    Panizo, J. M.

    (2023)
    Sanz y Torres.
  • Science since Birth: llibre d'actes del I Congrés Internacional de Ciència a l'Educació Infantil

    Science since Birth: llibre d'actes del I Congrés Internacional de Ciència a l'Educació Infantil

    Pedreira, M., Sabido-Codina, J., Quesada, C. i Vázquez, L. (coord.)

    (2023)
    Edicions FUB.
  • Promotion of health-enhancing physical activity in small-to-medium-sized enterprises

    Promotion of health-enhancing physical activity in small-to-medium-sized enterprises

    Puig-Ribera, A., Väänänen, I., Vandaele, F., Mas-Alòs, S., Codina-Nadal, A., De Clerk, I. (ed.), Matas, S., Farías-Torbidoni, E. i Dorado, V.

    (2023)
    World Health Organization. Regional Office for Europe.
  • Els contes del pagès

    Els contes del pagès

    Pujol, A. M. i Bulbena, X.

    (2023)
    Oliveras Compte, Josep.
  • Clotet i les persones sordes: noves mirades a la seva obra, 200 anys després del seu naixement

    Clotet i les persones sordes: noves mirades a la seva obra, 200 anys després del seu naixement

    Serrat, J. (coord.)

    (2024)
    Barcelona: Editorial Claret.
  • Amblàs, J., Bajo, C., Boix, L., Jerez-Roig, J. i Sayol, M. (2024). "Capítulo II: Detección y categorización de la fragilidad".

    Dins Soto, L. I. i Moreno, J., Libro Blanco: Fisioterapia y Fragilidad. p. 31-60.

  • Ambròs, A., Sabido, J. i Fuentes, C. "Estudio exploratorio sobre la alfabetización mediática e informacional en el currículum de la LOE y la LOMCE en España".

    Dins Sánchez, M. C. , López, A. i Monteagudo, J. (ed.), Tecnologías emergentes y alfabetización digital para enseñar historia p. 376-388.

  • Arreciado, A., Ayuso, A., Benito, L., Bonet, A., Berenguer, M., Campillo, B., Cuesta, M. R., Edo, M., Fuster, P., Gonzalez, P., Martínez, C., Mateu M., Reig, E., Roig, H. i Rota, L. "Prioritats i expectatives professionals de les estudiants del grau d'infermeria a Catalunya 2023".

    Dins Gutiérrez, R. i Ferrús, L., LPrioritats i expectatives professionals de les estudiants del grau d’infermeria a Catalunya 2023.

  • Ars, J., Farrés, P., Domingo, P. i Giné, M. (2023). "Capítulo IV - Prescripción de ejercicio terapéutico".

    Dins Soto, L. I. i Moreno, J. (coord.), Libro Blanco: Fisioterapia y Fragilidad, p. 115-156.

  • Beneyto-Seoane, M., Bosch-Geli, C., Leiva Suárez, I., Reig-Bolaño, R. i Simó-Gil, N. (2023). "Prácticas de ApS contra la desigualdad digital en la población joven".

    Dins La Pedagogía Social en una sociedad digital e hiperconectada: desafíos y propuestas p. 21.

  • Callarisa, J., Mañé, S., Wera, M., Sabido-Codina, J., Bardavio, A. i Chafer, S. (2024). "Visibilizando el papel de las mujeres desde la prehistoria en educación infantil y primaria. El proyecto que surge desde la formación inicial hasta las familias".

    Dins Rodríguez, R. A., Trigueros, F. J. i Antolinos, A. (ed.), Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos, p. 492-499.

  • Cambra, I. i Moyano, E. (2023). "El desafío de enseñar los ODS en una clase universitaria de Bioética".

    Dins Santana, J. R., Domínguez, G., Gelado, R. (ed.), La transferencia del conocimiento y el impacto de la Academia en la sociedad: perspectivas y desafíos, p. 29-40.

  • Esculies, J. (2024). "Governar la comunicació durant la Segona República. L'obra legislativa de la Generalitat de Catalunya en premsa, ràdio i cinema".

    Dins Vallès, D. i Velo, E. (dir.), Acció normativa de la Generalitat Republicana (I), p. 99-124.

  • Esculies, J. i Williams, Iwan (2024). "The Transformation of FC Barcelona from 'More Than a Club' to a Global Brand".

    Dins O’Brien, J., Ginesta, X., de San Eugenio, J., FC Barcelona: History, Politics and Identity, p. 28-42.

  • Godayol, P. (2024). "Early ecofeminist debates of the seventies and eighties in Barcelona: Translations and reception".

    Dins Dasca, M. i Cerarols, R. (ed.), Translation Studies and Ecology. Mapping the Possibilities of a New Emerging Field, p. 59-76.

  • Jiménez-Pérez, Y. (2023). "Habilidades para la gestión de conflictos. Reflexiones para (des)activar el incremento de la reactividad emocional y la agresividad".

    Dins Tiffon, B. N., Cuadernos de Psicología Criminal y Forense p. 175-184.

  • Marimon-Martí, M., Molas-Castells, N., i Ramírez Banzo, E. (2024). "La enseñanza responsiva y la reflexión sobre la práctica: una propuesta para la formación inicial de maestros de educación infantil".

    Dins Flores-Lueg, C. i Gómez-Puerta, M., Conocimiento compartido y educación, p. 507-521.

  • Martínez, T., Martín, C., Sáez, I., Hurtado, D., Sabido-Codina, J. (2024). "Object-Lab: propuesta de laboratorio virtual para el aprendizaje de las Ciencias Sociales a través del patrimonio objetual".

    Dins Ortega, J. I., Sánchez, J. A, i González, N., Experiencias de aprendizaje desde la Didáctica de las Ciencias Sociales para la formación de una ciudadanía democrática, crítica y global, p. 250-258.

  • Mestres-Domènech, F., Roncero Vivero, B., González Colominas, M. (2024). "Viabilitats de fabricació additiva amb cel·lulosa: Breu estat de l’art en Impressió 3D i estratègies futures".

    Dins Farrerons, O., Olmedo, N., Roncero, B. i Villa, A. Research advances in Graphic and Design Engineering at the UPC BarcelonaTech, p. 156 - 173.

  • Oroz, E., Binimelis, M. (2023). "Propuesta de innovación docente en comunicación audiovisualmodos de mirar(se) desde una perspectiva interseccional".

    Dins Navarro, N., Vinader, R., Serrano, O., Pensamiento, arte y comunicación: la importancia de hacer llegar el mensaje, p. 729-745.

  • Puntí Jubany, T., Camps-Casals, N. (2023). "Integración de los ODS en el marco de la asignatura “Técnicas de Expresión y Comunicación” del Grado de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte (CAFE) y el doble grado de ciencias de la Actividad Física y del deporte y Maestro de Educación Primaria (CAFE/MEP) en la Universidad de Vic - Universidad Central de Cataluña".

    Dins Martínez, J. A., Álvarez, D., Victoria, J. J., Berral, B. (coord.), Tendencias educativas en el siglo XXI: perspectivas de todos los miembros de la comunidad educativa p. 1059-1066.

  • Riba, C. i Sanmartí, C. (2023). "The Reception of Elinor Glyn’s Work in Spain (1926-1957)".

    Dins Weedon, A., Randel, K., Riba, C., Sanmartí, C. et al, Elinor Glyn and Her Lecacy p. 44-71.

  • Rocha, A., Menichinelli, M. i Alvelos, H. (2024). "A semi-systematic literature review of design in open source agriculture".

    Dins Bonacho, R, Eidler, M., Massari, S i Pires, M. J., Experiencing and Envisioning Food. Designing for Change p. 185-198.

  • Serrat, J. (2024). "El llibre que tens a les mans és un llibre sobre les mans".

    Dins Serrat, J. (coord.), Clotet i les persones sordes: noves mirades a la seva obra, 200 anys després del seu naixement, p. 7-22.

  • Serrat, J. (2024). "L'església i la llengua de signes: debat amb persones sordes".

    Dins Serrat, J. (coord.), Clotet i les persones sordes: noves mirades a la seva obra, 200 anys després del seu naixement, p. 7-22.

  • Serrat, J., i Cruz-Aldrete, M. (2024). "Signes i 'señas': la petjada de l'obra de Clotet a Catalunya i a Mèxic".

    Dins Serrat, J. (coord.), Clotet i les persones sordes: noves mirades a la seva obra, 200 anys després del seu naixement, p. 7-22.

  • Viladecans, C., Arimany, N., i Portet, M. C. (2024). "Anàlisi econòmic i financer de l'Acadèmia Maurici Izern".

    Dins Pujadas, J., Acadèmia-Col·legi Maurici Izern símbol d’optimisme i de pedagogia didàctica pràctica, p. 562-564.

  • Wilkins, A., Collet-Sabé, J., Esper, T., Gobby, B. i Grimaldi, E. (2024). "Assembling New Public Management: actors, networks and projects".

    Dins Brent, E. Jr., D, Verger, A., Takayama, K. i McKenzie, M. (ed.), Researching global education policies. Diverse Approaches to Policy Movement, p. 253-279.

  • …
  • No és cap filosofia de vida
  • …
  • … és ell!
  • Filosofia de vida