• Ester Busquets i Alibés és doctora en Filosofia per la Universitat Ramon Llull amb una tesi sobre l’ètica de tenir cura en l’obra de Lev Tolstoi. Diplomada en Infermeria per l’Escola Universitària d’Infermeria d’Osona, és professora d’ètica a la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), i coordinadora de Formació i Recerca de la Càtedra de Bioètica Fundació Grífols d’aquesta universitat
  • Autora, entre altres, del llibre Ética del cuidado en ciencias de la salud (Herder, 2019) i autora, en col·laboració, de Cura del món, dels altres i d’un mateix (Pagès, 2023), és assessora i membre de diferents comitès d’ètica assistencial, de comitès d’ètica de la recerca i d’espais de reflexió ètica en serveis d’intervenció social. És membre del Comitè Nacional de Bioètica d’Andorra
  • El Pla d’acció tutorial (PAT) oferirà un seguiment personalitzat per a cada estudiant des del primer curs i al llarg de la seva etapa formativa
  • Els tutors del PAT promouen tutories proactives i ofereixen acompanyament emocional per evitar l’abandonament universitari i garantir l’èxit acadèmic
  • L’objectiu de la UVic-UCC per al curs 2025-2026 és que tots els centres hagin iniciat la implantació del PAT a tots els graus
  • El centre de la UVic-UCC compleix una dècada havent-se convertit en un referent en l’àmbit de la bioeconomia circular, l’ecologia aplicada i els sistemes agroalimentaris sostenibles
  • Avui té una plantilla de 110 treballadors, està participant en 45 projectes europeus i té un pressupost anual de 6 milions d’euros
  • L’aprenentatge servei (ApS) esdevé una potent metodologia educativa que combina en un sol projecte l’aprenentatge acadèmic amb les necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo
  • En els ApS del grau en Educació Social, s’hi treballen valors com la solidaritat, la responsabilitat i el compromís amb la societat, alhora que s’hi aprenen la importància de l’escolta activa, la planificació, el lideratge i l’adaptabilitat
  • El Laboratori d’Innovació Social i Digital (LISD), liderat per la UVic-UCC, planteja reptes socioeducatius que s’inclouen en diferents assignatures del grau en Educació Social en forma d’ApS
  • El nou Laboratori de Preclínica Odontològica de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC és un espai on els estudiants aprenen les tècniques bàsiques i avançades en un entorn controlat abans de treballar amb pacients reals
  • El desplegament del grau en Odontologia té com a objectiu la formació d’estudiants per tal que tinguin una visió global de la professió
  • Els guardons premien el caràcter innovador i l’impacte en la societat de projectes capdavanters en els seus respectius àmbits
  • Per segon any consecutiu, Elisava rep la distinció Educator of the Year dels Pentawards al millor centre educatiu
  • La professora Cris Busquets rep el Premi Nacional de Disseny 2024

«Vaig identificar mancances en la qualitat dels productes nutricionals disponibles i vaig sentir que podia crear alternatives que realment ajudessin les persones»

Toni Solà Pérez és diplomat en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Vic, i màster en Administració d’Empreses per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), de les promocions 2010 i 2023, respectivament. Amb una trajectòria que combina la ciència de la nutrició amb l’emprenedoria, Solà ha desenvolupat projectes com Protein Gastronomy i ha llançat línies de productes com Protein Senior, creant solucions innovadores en el camp de l’alimentació. Conversem amb ell per recollir les seves impressions com a estudiant de grau a la UVic i la seva experiència com a nutricionista i emprenedor

  • Del mig miler d’estudiants francesos que hi ha a Manresa, més d’un centenar formen part del col·lectiu Manrezoo
  • L’entitat organitza un servei d’apadrinament de nous estudiants per acompanyar-los en la seva integració a Manresa i a la Universitat
  • L’associació organitza festes i tornejos esportius, i ofereix descomptes en establiments de restauració i d’esports
  • Investiguem els fenòmens geològics i el paisatge.

    Investiguem els fenòmens geològics i el paisatge.

    Amat, A., Callarisa, J., Soriguera, I., Vilà, J.

    (2024)
    Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.
  • Rosa Sensat, quan l'educació s'arrela a la vida.

    Rosa Sensat, quan l'educació s'arrela a la vida.

    Besalú, X., García, J., Julio, T., Pujol, D., Pujol, M., Tort, A., Vilafranca, I.

    (2024)
    Associació de Mestres Rosa Sensat.
  • Horizontes de la bioética.

    Horizontes de la bioética.

    Busquets, E., Terribas, N. (eds.)

    (2024)
    Herder.
  • Writing for inclusion

    Writing for inclusion

    Canals, M.,Medina, N (eds.)

    (2024)
    Peter Lang.
  • Educación inclusiva global.

    Educación inclusiva global.

    Collet, J., Naranjo, M., Soldevila, J.

    (2024)
    Octaedro.
  • Videojuegos en Iberoamérica

    Videojuegos en Iberoamérica

    Contreras, R. S., Eguia Gómez, J. L.

    (2024)
    Universitat Autònoma de Barcelona.
  • Eskoliosi

    Eskoliosi

    Donat, R.

    (2024)
    Parcir Edicions Selectes.
  • Capacitat laboral de les infermeres a Catalunya 2023

    Capacitat laboral de les infermeres a Catalunya 2023

    Palomar, X., Chirveches, E., Romero, J. M., Paloma, O., López, L., Poza, M., Fernández, E., Galbany, P., Martínez, E., Fabrella, N., Jodar, G., Calderó, M. A., Garcia, M. Ll.

    (2024)
    UVic-UCC.
  • Actualización en avances de las ciencias de la salud e innovación e investigación en la docencia

    Actualización en avances de las ciencias de la salud e innovación e investigación en la docencia

    Sánchez, A

    (2024)
    .
  • Alper, K., Starke, P., Tornafoch, Q. (2024). "Mapping unequal security across rich OECD countries".

    Dins Starke, P., Elbek, L. L., Wenzelburger, G. (eds.), Unequal Security: Welfare, Crime and Social Inequality.

  • Amat, V., Muntañá, I. (2024). "Escenes poètiques a l'educació infantil: vivències que connecten la universitat i l'escola".

    Dins Amat, V., Bertran, M., La didàctica de la poesia infantil i juvenil en la formació inicial de mestres: veus poètiques i propostes d’actuació i reflexió, p. 101-118.

  • Auseller, J. (2024). "Una aproximació al teatre per a infants i joves de Josep Vallverdú".

    Dins Bosch, A., Veny, J. R., Amb ulls ben nets de por i polseguera l’aportació de Josep Vallverdú a la literatura catalana, p. 147-163.

  • Beneyto, M., Bosch, C. (2024). "Oportunitats i reptes de la participació digital de la població jove. Una investigació-acció sobre desigualtats i oportunitats digitals".

    Dins Antolí, J. M., Mengual, S., López, A., Lorenzo, C., Onrubia, V.. Actas del 3nd International Congress on Education and Knowledge - Alicante, 6 y 7 de junio de 2024, p. 511.

  • Camps, N. (2024). "Storytelling and Literary Tourism".

    Dins Quinteiro, S., Marques, M. J. (eds.), Working Definitions in Literature and Tourism. A Research Guide, 2nd Edition, p. 140-141.

  • Camps, N., Canals, M., Medina, N. (2024) "How storytelling can enhance reading comprehension: teachers and pre-service teachers perceptions."

    Dins Pujol, M. (ed.), Storytelling Revisited 2023: Narrating within the Cultural Industries: Platforms, Stories and Narratives, p. 35-52.

  • Canals-Botines, M., Raluy, A. (2024). "Teacher cognition research and assessment and inclusion to improve teachers' instruction".

    Dins Peter Lang, Respuestas a los desafíos para la mente motivada y creativa.

  • Callarisa, J., Mañé, S., Wera, M., Sabido, J., Bardavio, A., Cháfer, S. (2024). "Visibilizando el papel de las mujeres desde la prehistoria en educación infantil y primaria. El proyecto que surge desde la formación inicial hasta las familias".

    Dins Rodríguez, R. A., Trigueros, F. J., Antolinos, A. (eds.), Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos, p. 492-499.

  • Chumillas, J. (2024). "Le traduzioni delle Avventure di Pinocchio in catalano"

    Dins Capecchi, Giovanni (dir.), Atlante Pinocchio. (p. 297-306)

  • Collet, J., Ball, S. J. (2024). "The School Is Irredeemable: Proposing Discomfort for a Different Future for Education".

    Dins Pink, W. T., Beasy, K., Maguire, M., te Riele, K., Towers, E (eds.), Innovative School Reforms: International perspectives on reimagining theory, policy and practice for the future, p. 185-199.

  • Corrius, M. (2024). "Multilingualism as a Marker of Foreigness in Translation: Language Varieties to Help Depict the Out-Group on Screen".

    Dins Ranzato, I., Zabalbeascoa, P., The Palgrave Handbook of Multilingualism and Language Varieties on Screen, p. 9-32.

  • Durna, F., Sabido, J. (2024). "Aión, Kronos, Kairós und das Geschichtsbewusstsein".

    Dins Van Norden, J., Yildirim, L, Geschichtsbewusstsein - Geschichtsbilder – Zukunft, p. 170-187.

  • Esculies, J. (2024). "Governar la comunicació durant la Segona República. L'obra legislativa de la Generalitat de Catalunya en premsa, ràdio i cinema".

    Dins Vallès, D., Velo, E. (dir.), Acció normativa de la Generalitat Republicana (I), p. 99-124.

  • Frigolé, N. (2024). "Pre-service teachers’ perceptions on storytelling to learn English as a Foreign Language".

    Dins Pizà, B., Suárez, M. M., Gavilanes, H., Planisi, I., Capriless, C. Bauçà de Mirabó, Matas, J. (eds.). Las ciencias sociales, las humanidades y sus expresiones artísticas y culturales: Una tríada indisoluble desde un enfoque educativo, p. 729-745.

  • Gesa, F., Frigolé, N., i Suárez, M. M. (2024). "Pronunciation development in the EFL classroom: the case of Flowchase".

    Dins Pizà, B., Suárez, M. M., Gavilanes, H., Planisi, I., Capriless, C. Bauçà de Mirabó, Matas, J. (eds.). Las ciencias sociales, las humanidades y sus expresiones artísticas y culturales: Una tríada indisoluble desde un enfoque educativo, p. 746-764.

  • Godayol, P. (2024). "Feminismo radical censurado en el tardofranquismo: Lidia Falcón y Shulamith Firestone".

    Dins García, I., Ortega, M., Zaragoza, G. (eds.), Mujeres silenciadas.Traducciones bajo la dictadura franquista.

  • Jiménez, V., Naranjo, M. (2024). "Evaluación inclusiva: la mejora curricular esencial para conseguir la equidad en el aula".

    Dins Collet, J., Naranjo, M., Soldevila, J., Educación inclusiva global, p. 83-106.

  • Julio, T. (2024). "Una educadora feminista".

    Dins Besalú, X., García, J., Julio, T., Pujol, D., Pujol, M., Tort, A., Vilafranca, I., Rosa Sensat, quan l’educació s’arrela a la vida, p. 97-109.

  • Martínez, R., Mauro, M. (2024). "FC Barcelona and Africa: The Blind Spot of Corporate Communication".

    Dins O’Brien, J., Ginesta, X., de San Eugenio, J., FC Barcelona: History, Politics and Identity, p. 256-270.

  • Panizo, J. M. (2024). "La imagen internacional del Estado a través de las ceremonias de las monarquías".

    Dins Kloss, B., Hibridación cultural como resultado de un paradigma social disruptivo.

  • Pérez, A., Reig, S., Riera, P., Urbea, A., Pons, J. (2024). "Competencias e intervenciones en salud mental: visibilizando la actividad enfermera".

    Dins La enfermera de Salud Mental con la comunidad: abriendo cauces profesionales.

  • Rammou, Ch., Amat, A., Jiménez, I., Martí, J. (2024). “Primary Students' Visions Regarding Environmental Factors Influencing Biodiversity in Specific Environments”.

    Dins Korfiatis, K., Grace, M., Hammann, M., Shaping the Future of Biological Education Research. Selected Papers from the ERIDOB 2022 Conference, p. 233-243.

  • Riera, G., Segués, T., Lago, J. R. (2024). “Aprendizaje cooperativo para la cohesión, la inclusión y la equidad en la escuela y en el aula.

    Dins Collet, J., Naranjo, M., Soldevila, J., Educación Inclusiva Global, p. 63-82.

  • Runcieman, A. (2024). “The shifting conceptualisations of languages in professional interpreting: Community/Public-service interpreting in the Anglosphere”.

    Dins Leung, C., Lewkowicz, J., The Routledge Companion to English Studies, p. 358-361.

  • Sánchez, A. (2024). “Análisis de la influencia de las variaciones de las presiones plantares del antepié con la aplicación de una extensión de Morton”

    Dins Actualización en avances de las ciencias de la salud e innovación e investigación en la docencia, Universitat Complutense de Madrid.

  • Santiago, C., Tarrats, E., Corral, J. A. (2024). “Agotamiento emocional y motivación intrínseca: el papel moderador del compromiso afectivo”.

    Dins Bermúdez, M., Chaves, A., Otero, J., Las fronteras del conocimiento: perspectivas y aplicaciones en la Era Digital, p. 818-838.

  • Santisteban, A., Barroso, M. J., Callarisa, J., García, C. R., Gomes, A. (2024). “Una investigación sobre educación democrática en la escuela: niños y niñas frente al pluralismo”.

    Dins Ortega, J. I., Sánchez, J. A., González, N., Experiencias de aprendizaje desde la didáctica de las ciencias sociales para la formación de una ciudadanía democrática, crítica y global, p. 232-241.

  • Santisteban, A., Barroso, M., Callarisa, J., Rosa, C., Gómez, A. (2024). “La Educación Democrática en tiempos conflictivos. Una reflexión sobre el pluralismo y la controversia”.

    Dins Ortega, D., Castellví, J., González, N., Enseñar el conflicto: perspectivas, significados y límites en la educación para una cultura democrática y la justicia social, p. 273-284.

  • Suriñach, M. (2024). “Historia de vida: otra herramienta de valoración en los cuidados de larga duración”.

    Dins Avendaño, A., González, J.; Abizanda, P., Tratado de enfermería gerontogeriátrica, p. 227-232.
    Dins Avendaño, A., González, J.; Abizanda, P., Test para la preparación del EIR en Geriatría, p. 69-70.

  • Tresserras, E., Martínez, R. (2024) “Redes sociales y deporte como espacios de construcción identitaria de adolescentes”.

    Dins VVAA, CIVINEDU 2024 Conference proceedings, p. 562-567.

  • Urbea, A. Riera, P., Reig, S., Pérez, A., Pons, J. (2024). “Transformación de la unidad de agudos y subagudos de psiquiatría: de la restricción a la humanización en 20 años”.

    Dins La enfermera de Salud Mental con la comunidad: abriendo cauces profesionales.

  • de natural
  • som tot alegria
  • ...però el drama
  • ven moltes més entrades!
  • som alegria