La présentation

Benvinguts,
Aquesta publicació és la finestra que obrim per ensenyar la nova realitat universitària de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), una institució que treballa per la formació i el creixement de les persones amb una vinculació molt estreta amb el territori gràcies a les seves seus a Vic, Manresa, Granollers i Barcelona.

La nova realitat tecnològica ens permetrà arribar de manera instantània a un públic molt més ampli, d'una manera molt més sostenible i donant una informació molt més completa. És, també, un canvi en el plantejament informatiu de la realitat universitària de la UVic-UCC ja que ens centrarem en els fets essencials de la vida universitària, la docència, la recerca, la transferència de coneixement i la responsabilitat social i institucional. Un recull de temes que ens permetrà relatar el creixement i la implicació de la Universitat amb l’entorn, amb el futur i amb la millora de la societat.

UCampus es vol continuadora de la revista Campus que va començar el curs 1990-1991 com a portaveu dels Estudis Universitaris de Vic primer, de la Universitat de Vic després i que ara ho és de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Per això mateix, en continua la numeració. La U que anteposem a la paraula Campus és el logotip identificatiu de la UVic-UCC i serveix d'element tipogràfic identificador i aglutinador de cadascun dels campus territorials de la UVic-UCC (UVic, UManresa, UGranollers...). Aquesta publicació s’actualitzarà dues vegades cada curs i posarà de relleu els aspectes més rellevants de la institució universitària que puguin ser d'interès per a un públic ampli i d'abast internacional. Per aquesta mateixa raó la revista s'edita en les quatre llengües que la UVic-UCC té com a pròpies de la institució.

Confiem que sigui del vostre interès. Estarem atents als suggeriments i les crítiques que ens feu arribar perquè la vostra opinió ens ajudarà a millorar-la i perquè, en darrera instància és per vosaltres, lectors, que la revista té sentit.

  • L’investigador Xavier Rovira impulsa projectes de recerca en fotofarmacologia molecular, i més en concret cardíaca, al grup de recerca TR2Lab a la UVic-UCC
  • Els principals referents internacionals en aquest àmbit es van reunir a la UVic en un simposi, un espai per compartir resultats i fomentar les sinergies i la cooperació

Josep-Eladi Baños Díez (Sabadell, 1958) és doctor en Medicina i catedràtic de Farmacologia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Des del passat 17 de desembre és el nou rector de la UVic-UCC després de ser escollit pel Patronat de la FUB i aconseguir el suport del 79,4% del Claustre. La seva voluntat és convertir la Universitat en un referent de la manera d’ensenyar del segle XXI i potenciar la recerca i la docència per aconseguir una «universitat millor».

  • Aplicació de bases metodològiques innovadores i organització d’espais coherents amb el seu model de formació transformen físicament la Universitat
  • Una aposta clara per l’ús d’un ampli ventall de metodologies que permeten una aproximació al coneixement més competencial i aplicada
  • 12 estudiants de la UVic-UCC són els primers beneficiats de la beca
  • Maria Victòria Modolell “era altruista i estimava la cultura”, explica el marmessor del llegat
  • El fons Modolell-Calderó destinarà els rendiments dels més de 4 milions d’euros a la dotació de beques en funció de la renda
  • Mou-te! La revolució de seure menys des de petits

    Mou-te! La revolució de seure menys des de petits

    Puig Ribera, Anna M., Rusiñol, J.

    (2018)
    Eumo Editorial.
    ISBN: 978-84-97666-25-1.
  • Tu Pots! Esport i activitat física sense excuses

    Tu Pots! Esport i activitat física sense excuses

    Peña, J.

    (2018)
    Eumo Editorial.
    ISBN: 978-84-9766-624-4.
  • Dins el tinter. Correspondència femenina a Catalunya (1750-1900)

    Dins el tinter. Correspondència femenina a Catalunya (1750-1900)

    Sanmartí, Montserrat, Sanmartí, Carme, Riba Caterina

    (2018)
    Eumo Editorial.
    ISBN: 978-84-9766-626-8.
  • L'educació en vers

    L'educació en vers

    Tort, Antoni

    (2018)
    Eumo Editorial.
    ISBN: 978-84-9766-612-1.
  • La relación entre familia y escuela

    La relación entre familia y escuela

    Guitart, R., coord. Alabart, M. A., Garreta, J., Macià, M., Tort, A.

    (2018)
    Graó.
    ISBN: 978-84-9980-923-6.
  • Economia de les cures i política municipal: cap a una democratització de la cura a la ciutat de Barcelona

    Economia de les cures i política municipal: cap a una democratització de la cura a la ciutat de Barcelona

    Ezquerra, Sandra, Mansilla, Elba

    (2018)
    Ajuntament de Barcelona.
    ISBN: 978-84-9980-923-6.
  • Investiguem com funciona el cos humà

    Investiguem com funciona el cos humà

    Amat A., Martí J., Darné, I.

    (2018)
    Ajuntament de Barcelona-FCRI-Educaixa.
    ISBN: 978-84-9156-105-7.
  • Dramatúrgia alemanya contemporània

    Dramatúrgia alemanya contemporània

    Hübner, L., Baltscheit, M., Hilling, A., Nolte, J., Decar, M., Auseller i Roquet, J.

    (2018)
    Teatre jove - Comanegra; Institut del Teatre (Diputació de Barcelona).
    ISBN: 978-84-17188-61-0.
  • Pedagogías y prácticas educativas contemporáneas

    Pedagogías y prácticas educativas contemporáneas

    Soler, Joan; Collelldemont, Eulàlia (coord.)

    (2018)
    Horsori Editorial.
    ISBN: 978-84-947780-4-9.
  • Les infermeres en l'atemptat del 17-A. Històries de Solidaritat i Professionalitat

    Les infermeres en l'atemptat del 17-A. Històries de Solidaritat i Professionalitat

    Olive-Ferrer, M., Ramió-Jofre, A., Bautista, O., Guilera-Roche, A., Vila-Gimeno, C., Martínez Rodríguez, A., Torres-Panella, C., Gallego-Caminero, G., Tejero-Vidal, L., Sánchez-Rueda, G., Bramon-Planas, D., Fernández-Donaire, L., Mola-Sana, B., Galbany-Estragués, P., Fabrellas, N., Galimany, J.

    (2018)
    Ediciones San Juan de Dios.
    ISBN: 978-84-947975-2-1.
  • A visit to the museum

    A visit to the museum

    Canals-Botines, M.

    (2018)
    Salvatella.
    ISBN: 978-84-17091-74-3.
  • So lucky to have you

    So lucky to have you

    Canals-Botines, M.

    (2018)
    Salvatella.
    ISBN: 978-84-17091-75-0.
  • The bike ride

    The bike ride

    Canals-Botines, M.

    (2018)
    Salvatella.
    ISBN: 978-84-17091-76-7.
  • Protocolo y ceremonial diplomático e internacional

    Protocolo y ceremonial diplomático e internacional

    Panizo Alonso Julio Manuel

    (2018)
    Editorial Síntesis.
    ISBN: 978-84-91711-11-7.
  • Gómez Mundó, Anna. (2018). "Pacientemente impacientes".

    Dins Corella, I., Borox, P., Aparicio, P. eds., Mujeres y hombres reinventando la actualidad de la educación permanente. (p. 21-34) Ediciones del Instituto Paulo Freire. ISBN: 978-84-947145-0-4.

  • Amat Arnau. (2018). "The engagement of community stakeholders in school science education".

    Dins Bryan, Lynn A., Tobin Kenneth, Critical Issues and Bold Visions for Science Education. (p. 171-185) Leiden, The Netherlands: Brill. ISBN: 978-90-04-38964-9.

  • Godayol Pilar. (2018). "Feminist translation".

    Dins Washbourne, Kelly, Van Wyke Ben (eds.), The Routledge Handbook of Literary Translation. (p. 468-481) Routledge. 978-11-38699-29-8.

  • Godayol Pilar. (2018). "Feminismo, traducción y censura en el posfranquismo: 'La Educación Sentimental', de Anagrama".

    Dins Zaragoza, Gora, Martínez Sierra, Juan José, Cerezo Marchán, Beatriz, Richart Marset Mabel (eds.), Traducción, género y censura en la literatura y en los medios de comunicación. (p. 13-26) Granada: Comares. ISBN: 978-84-9045-687-3.

  • Carme Sanmartí, Caterina Riba. "La traducción de literatura sentimental entre 1920 y 1960. El rosario de Florence Barclay: versiones, adaptaciones y censura". Julio Teresa. "Censura política y otros avatares: María Luz Morales y las Lettres portugaises de Mariana Alcoforado". Ugarte, Xus, Carcenac, Claude. "La moda en el No-Do, model de censura de gènere". Dot Anna. "Censura y traducción en el arte audiovisual: El caso Muntadas".

    Dins Zaragoza, Gora, Martínez Sierra, Juan José, Cerezo Marchán, Beatriz, Richart Marset Mabel (eds.) (2018), Traducción, género y censura en la literatura y en los medios de comunicación. (p. 233-248) Granada: Comares. ISBN: 978-84-9045-687-3.

  • Palomar-Aumatell, Xavier. (2018). "Uso del lenguaje estandarizado Nursing Interventions Classification (NIC) para medir la intensidad de cuidados enfermeros en una unidad de críticos".

    Dins Palomar-Aumatell, Xavier., Deconstruyendo los lenguajes enfermeros. (p. 10-13) AENTDE. ISBN: 978-84-09-02472-8.

  • Calle Rosingana, G. (2018). "Fictionalizing scenarions in political discourse: Catalan self-determination".

    Dins Pelclová, J., Lu W., Persuasion in Public Discourse (p. 85-108) John Benjamins Publishing Company. ISBN: 978-90-27201-38-6.

  • San Martín, C. (2018). "Trayectorias vitales y el lugar de lo traumático en la generación de niñas de la guerra y postguerra".

    Dins Pérez-Fuentes, M.C, Gázquez, J.J., Molero, M.M., Martos, A., Barragán, A.B., Simón Márquez M.M., Investigación en salud y envejecimiento (p. 457-462) Univesp. ISBN: 978-84-09-02080-5.

  • Otero Viñas, M., Falanga, V. (2018). "Preparation of the wound bed of the diabetic foot ulcer".

    Dins Veves, Aristidis, Giurini, John M., Guzman Raul J., The Diabetic Foot Medical and Surgical Management (p. 257-258) Cham: Springer. ISBN: 978-3-319-89869-8

  • Palomo-Chinarro, Ana M. (2018). "Fressar silencis i esguards".

    Dins Varis. A cura d’Alícia Casadesús i d’Antoni Clapés, Microgrames. Alícia Casadesús en correspondència amb el poeta Antoni Clapés. (p. 36-43) Llibres del segle. ISBN: 978-84-94845-24-6

  • Simó, N., Tort A. (2018). "Democracy and Participation in Secondary Schools in Spain".

    Dins Feu Gelis, Jordi, Prieto-Flores Òscar, Democracy and Education in the 21st century (p. 141-156) Peter Lang AG. ISBN: 978-3-0343-3085-5.

  • Soler, J., Tort A. (2018). "Educación, democracia y participación".

    Dins Collelldemont, E., Soler J., Pedagogías y prácticas educativas contemporáneas (p. 115-165) Horsori. ISBN: 978-84-947780-4-9.

  • Tort, A. (2018). "Eskolaren, familien eta komunitatearen arteko loturak hobetzea".

    Dins Barquín, A., Sagasta, P. Barquí, A., Sagasta, P., Aniztasun sozio-ekonomikoa, kulturala eta linguisatikoa: Praktika Onak (p. 14-19) Hik Hasi. Xangorin, Koop. Elk. Txikia. ISBN: 978-84-9447-46-9-9.

  • Collet, J., Tort, A. (2018). "Hacia la construcción colectiva, y desde la raíz, de una nueva gobernanza escolar democrática".

    Dins Feu J. (Coord.), Democràcia i escola (p. 27-42) Servei de Publicacions de la UdG. ISBN: 978-84-8458-518-3.

  • Brigidi, Serena. (2018). "¿Jugamos a parir? El Poslost de la violencia entre brutalidad y trivialidad".

    Dins Josefina Goberna-Tricas, Margarita Boladeras Cucurella (Coord.), El concepto violencia obstétrica y el debate actual sobre la atención al nacimiento. (p. 161-173) Tecnos. ISBN: 978-84-309-7428-3.

  • Reig-Bolano, R., Serra i Serra, M., Marti-Puig, P. (2018). "Foreground Detection in a Multi-Target Fish Tracking from Video-Recordings Using U-Net Based Architecture".

    Dins Editors: Falomir, Zoe, Gibert, Karina, Plaza Enric., Artificial Intelligence Research and Development. (p. 381-385) IOS Press Ebooks. ISBN: 978-1-61499-918-8.

  • Binimelis-Adell, Mar & Espasa Borrás, Eva. (2018). "La participación de las mujeres cineastas en el crowdfunding. Análisis de la plataforma Verkami".

    Dins Annette Scholz Marta Álvarez (eds.), Cineastas emergentes: mujeres en el cine del siglo XXI. (p. 69-88) Madrid: Vervuert. ISBN: 978-84-91920-08-3.

  • Carrillo Flores, Isabel, Prats Gil, Enric, Prieto Egido, Míriam. (2018). "Una pedagogía ética para un desarrollo sostenible".

    Dins Barroso, Clara (coord.), Educación en la sociedad del conocimiento y el desarrollo sostenible. (p. 245-278) Servicio de Publicaciones de la Universidad de La Laguna. ISBN: 978-84-15939-65-8.

  • Casanovas, J., Cercós, R., Garcia, J. (2018). "El franquisme i l'ensenyament agrícola a Catalunya a través del No-Do. Una visita en blanc i negre a la granja escola de Caldes de Montbui".

    Dins Núria Llevot Jaume Sanuy, Educació i desenvolupament rural als segles XIX-XX-XXI. (p. 213-224) Edicions de la Universitat de Lleida. ISBN: 978-84-9144-122-9.

  • Collelldemont, E., Casanovas, J. (2018). "Aprender a ser sano en la propaganda político-pedagógica del siglo XX".

    Dins Olegario Negrín-Fajardo, Javier Vergara Ciordia, Conrado Vilanou Torrano, La historia de la educación entre Europa y América. Estudios en honor del profesor Claudio Lozano Seijas. (p. 245-258). ISBN: 978-84-9148-865-1.

  • Casanovas, J., Padrós, N. (2018). "Pizarra y pupitre. La representación de la práctica escolar a través del No-Do en las inauguraciones de escuelas durante franquismo".

    Dins Sara González, Juri Meda, Xavier Motilla Luigiaurelio Pomante, La práctica educativa: historia, memoria y patrimonio. (p. 697-707) FahrenHouse. ISBN: 978-84-948270-6-8.

  • Masnou Suriñach, Joan. (2018). "La Costa Brava en la narrativa de James Graham Bellard".

    Dins Edició de Mariàngela Vilallonga, Margarida Casacuberta, Anna Perera Roura, La construcció literària del territori. (p. 281-297) Girona: Institut de Llengua i cultura catalanes - Universitat de Girona. ISBN: 978-84-9984-436-7.

  • Ordeix, Marc, González, Gustavo, Sanz-Ronda, Fco. Javier, Santos José Maria. (2018). "Restoring fish migration in the rivers of the Iberian Peninsula".

    Dins Bryan, Lynn A., Tobin Kenneth, Critical Issues and Bold Visions for Science Education (p. 174-177) Leiden, The Netherlands: Brill. ISBN: 978-90-04-38964-9.

  • Casas-Baroy, Joan-Carles, March-Amengual, Jaume-Miquel. (2018). "Aprendre a utilitzar l'evidència científica (EviCur-estudiants)".

    Dins Pedragosa Xuclà, Olga, Portell Llorca, Antoni, La qualitat i la innovació docent a la UVic (II) 2013-2017. (p. 9-25) CIFE-Universitat de Vic. ISBN: 978-84-949185-0-6.

  • Castañé, A, Adell A. (2018). "Schizophrenia. 5-HT2A Receptors in the Central Nervous System".

    Dins Guiard, BP, Di Giovanni G, The receptors. (p. 191-204) Springer International Publishing AG. ISBN: 978-3-319-70472-2.

  • LLa vie est un pédagogue
  • Très rudimentaire
  • Enseigne toujours les gifles
  • Mais nous la respectons car c'est un classique
  • LLa vie est un pédagogue très rudimentaire enseigne toujours les gifles, mais nous la respectons car c'est un classique
  • LLa vie est un pédagogue
  • Très rudimentaire
  • Enseigne toujours les gifles
  • Mais nous la respectons car c'est un classique
  • LLa vie est un pédagogue très rudimentaire enseigne toujours les gifles, mais nous la respectons car c'est un classique