Pere Bonet és metge especialista en Psiquiatria, director de la Càtedra de Salut Mental creada el 2019 entre la UVic-UCC i la Fundació Althaia i president del Clúster de Salut Mental de Catalunya. Va ser director de Salut Mental de la Fundació Althaia, president del Consell Assessor de Salut Mental i Addiccions de la Generalitat de Catalunya i actualment és assessor en Salut Mental del Ministeri de Salut del Govern d’Andorra, on coordina el Pla Integral de Salut Mental d’Andorra. Ha col·laborat amb l’OMS i és membre del Board de la Associació Europea de Salut Mental en la Discapacitat Intel·lectual (EAMHID). Amb ell dialoguem sobre l’impacte de la pandèmia en la salut mental de les persones i de la societat i en com la càtedra que dirigeix es transforma i s’adapta a aquest context.

  • El sector tecnològic de Catalunya i especialment la indústria del videojoc es troben en expansió tot i la pandèmia. La manca de professionals, però, amenaça d’alentir-ne el creixement
  • El grau en Enginyeria Multimèdia. Aplicacions i Videojocs proporciona al sector professionals totterreny capaços d’especialitzar-se en un món tecnològic canviant
  • L’alumnat de Medicina de la UVic-UCC se sotmet a una Avaluació Clínica Objectiva Estructurada (ACOE) tres vegades durant el grau: a tercer, quart i sisè curs
  • Aquest juny uns 130 alumnes del grau faran la segona edició en format virtual d’aquesta avaluació que es pot concebre com una gimcana mèdica amb nota al final
  • Aquests col·lectius orientats a la formació i a la divulgació imparteixen conferències setmanals de rigor universitari per a persones grans
  • La UVic en té dues de vinculades, a Vic i a Centelles, que apleguen socis de diversos municipis d’Osona i el Vallès Oriental

«No tenir límits on encasellar la teràpia ocupacional et dona oportunitats infinites de creació, i això és molt enriquidor»

Angel Izquierdo Rojas (Manresa, 1978) forma part de la primera promoció del grau en Teràpia Ocupacional de la UVic-UCC. Actualment és el delegat de la consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya en matèria social de residències a la Catalunya Central. Des d’aquest càrrec de responsabilitat ha viscut els efectes de la pandèmia per covid-19 des de la primera línia de foc.

  • Abecedari del cel i la terra

    Abecedari del cel i la terra

    Amat, Vanesa; Piella, Judit

    (2021)
    Vic: Eumo Editorial.
  • Memòria democràtica, educació i universitat

    Memòria democràtica, educació i universitat

    Casanovas, J. (coord), Carrillo, I., Cercós, R., Collelldemont, E., Padrós, N., Simó N. i altres

    (2020)
    Servei de Publicacions UVic-UCC.
  • Totalitarismos europeos, propaganda y educación

    Totalitarismos europeos, propaganda y educación

    Collelldemont, Eulàlia; Vilanou, Conrad (coords.)

    (2020)
    Gijón: Trea.
  • One Day of Life is Life: Joan Maragall

    One Day of Life is Life: Joan Maragall

    Puppo Ronald

    (2020)
    London: Fum d'Estampa Press.
  • Episcopus. El bisbat de Vic i l'Església a Catalunya en el context europeu

    Episcopus. El bisbat de Vic i l'Església a Catalunya en el context europeu

    Sanmartí, Carme; Sureda, Marc (eds.)

    (2021)
    Vic: Institut Superior de Ciències Religioses / UVic-UCC.
  • El reto de la escuela rural. Hacer visible lo invisible

    El reto de la escuela rural. Hacer visible lo invisible

    Abós-Olivares, Pilar, Boix-Tomàs, Roser, Domingo-Peñafiel, Laura, Lorenzo-Lacruz, Juan, Rubio-Terrado Pascual

    (2021)
    Graó.
  • Avaluació del projecte

    Avaluació del projecte "De l'equip docent a l'equip educatiu"

    Collet, Jordi, Girós Roser

    (2020)
    Barcelona: Ajuntament de Barcelona.
  • Connectivitat i dimensió social en la docència de la traducció

    Connectivitat i dimensió social en la docència de la traducció

    Keim, L. (coord.), Brugué, L., Canovas, M., Delgar, G., Tortadés A.

    (2021)
    Vic: Eumo.
  • Investiguem les relacions entre els éssers vius

    Investiguem les relacions entre els éssers vius

    Martí, J., Amat, A., Jiménez I.

    (2020)
    Ajuntament de Barcelona / Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació / Fundació Bancària "La Caixa".
  • Pedagogía de la Bioética

    Pedagogía de la Bioética

    Terribas, Núria, Busquets Ester

    (2021)
    Lectio Ediciones.
  • Amat, Arnau, Sellas Isabel. (2020). "Self-Reflection Methods to Study Emotional Experiences in Science and Mathematics Preservice Teacher Education".

    Dins Tobin, Kenneth, Alexakos Konstantinos, Doing Authentic Inquiry to Improve Learning and Teaching. (p. 205-228) Leiden.

  • Arumí, J., Jurado S. (2020). "Cooperative work in sports teams. Dins Romagosa, C. i Hernández".

    Dins (Coord), Ekkono identity. The invisible part of success. (p. 58-68).

  • Arumí Prat Joan. (2020). "Està demostrat que qui treballa en equip rendeix millor i produeix més idees".

    Dins Altarriba et al., Mirades Diàlegs i fotografies que testimonien la crisi de la Covid-19. (p. 44-49).

  • Bardini Floriane. (2020). "Film language, film experience and film interpretation in a reception study comparing conventional and interpretative audio description styles".

    Dins Dins Braun, Sabine, Starr Kim, Innovation in Audio Description Research. (p. - ) London.

  • Busquets Alibés Ester. (2020). "Ètica de la cura: construint una nova realitat".

    Dins Autors vàris, Osona: la cohesió social. (p. 13-18) Fundació Antiga Caixa de Manlleu.

  • Camps-Casals, N., Medina-Casanovas N. (2020). "Perceived Impact of Cooperative Project-Based Learning in English for Academic Purposes for Primary Teacher Training Students".

    Dins Ministry of Science and Education of Ukraine, The Contemporary English Scientific Discourse (p. 60-67).

  • Carrillo Flores Isabel. (2020). "Pedagogía de la memoria, derecho y bien común".

    Dins Collelldemont, E., Vilanou C. (Coords.), Totalitarismos europeos, propaganda y educación. Una historia visual del NO-DO. (p. 299-316) Gijón.

  • Carrillo Flores, Isabel, Prat Viñolas Pilar. (2020). "La Sección Femenina y sus ambivalencias de género en los NO_DO".

    Dins Collelldemont, E., Vilanou C. (Coords.), Totalitarismos europeos, propaganda y educación. Una historia visual del NO-DO. (p. 207-224) Gijón.

  • Casanovas Prat Josep. (2020). "Las escuelas de agricultura (no) son noticia. La formación profesional agraria a través de los noticiarios del NO-DO".

    Dins Collelldemont, E., Vilanou C. (Coords.), Totalitarismos europeos, propaganda y educación. Una historia visual del NO-DO. (p. 81-95) Gijón.

  • Casas, Mariona, Comajoan, Llorenç, Medina, Núria, Vallbona Anna. (2020). "Language Teaching and Teacher Training in Catalonia in the 21st Century: Plurilingualism in Practice".

    Dins Ipiña, N., Imaz, A., Pedrosa, B., Garro E. (eds.), Teachers’ Perspectives, Practices and Challenges in Multilingual Education. (p. 143-162) Berlín.

  • Casas, M., Durán, C., Fontich X. (2020). "The construction of grammatical knowledge by students of Primary and Secondary education: some approaches to the learning of the verb".

    Dins Camps, A. i Fontich X. (eds.), Research and teaching at the intersection: Navigating the territory of grammar and writing in the context of metalinguistic activity (p. 449-474) Brussels.

  • Casas, M., Portell A. (2020). "Corresponsabilidad en la construcción de la identidad docente. El proyecto de mentoría de la UVIC".

    Dins Bermúdez P. (comp.), Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de Resúmenes XVII FECIES (p. 190-190).

  • Casas, Mariona, Durán, C., Fontich X. (2020). "Metalinguistic activity and grammar learning".

    Dins Camps, A. i Fontich X. (eds.), Research and teaching at the intersection: Navigating the territory of grammar and writing in the context of metalinguistic activity. Brussels.

  • De San Eugenio-Vela, Jordi, Ginesta-Portet, Xavier, Compte Pujol, Marc, Frigola Reig Joan. (2020). "Esport, aigua i relat del territori. Revisant la marca 'Banyoles Turisme i Esport' després de 25 anys de Barcelona-92".

    Dins Blay Arráez, R., Benlloch Osuna, M.T., Sanahuja Peris, G. Marca, Territorio y Deporte. (p. 177-200).

  • Domingo-Peñafiel, Laura, Farré-Riera, Laura, Simo-Gil Núria. (2021). "Experiencing citizenship in three rural secondary schools".

    Dins Foster, Karen, Jarman Jennifer, The Right to be Rural.

  • Godayol Pilar. (2020). "Francesca Bonnemaison. Educació catòlica i catalanista".

    Dins Riquer Borja de, Vides catalanes que han fet història. (p. 622-629) Barcelona.

  • Gómez-Mundó A. (2020). "El (casi) secuestro del conocimiento".

    Dins Corella, I, Borox P., La capacidad de transformar. Educación permanente, políticas y convivencialidad (p. 63-75).

  • Garcia, J., Gómez A. (2020). "A sobrevivência do sentido dos seminários em contextos atuais da universidade".

    Dins Trevisan, A. L., Tomazetti, E. M., Rossatto N. D. (org.), Filosofia e educação. Escola, violência e ética (p. 113-131).

  • García, J., Gómez A. (2020). "La representación de la universidad franquista en el NO-DO: centralismo académico, ausencia de investigación científica y (des)figuración de los estudiantes".

    Dins Collelldemont, E., Vilanou C. (Coords.), Totalitarismos europeos, propaganda y educación. Una historia visual del NO-DO (p. 97-112) Gijón.

  • Julio Teresa. (2020). "Consuelo Berges: ideología, traducción y feminismo".

    Dins Santaemilia Ruiz José, Feminismos(s) y/en traducción - Feminism(s) and/in Translation. (p. 47-56) Granada.

  • Mauro, M., Martínez-Corcuera R. (2020). "The spectacularisation of radio sport programming. Hypermasculinity and racist discourses in the Spanish media".

    Dins O’Brien, Jim, Holden, Russell, Ginesta Xavier , Sport, Globalisation and Identity New Perspectives on Regions and Nations (p. 90-106) Londres.

  • Naranjo, M., Jiménez V. (2020). "La evaluación del aprendizaje cooperativo en la universidad: una tarea pendiente".

    Dins Cañabate, Dolors, Colomer, Jordi (coord.), Arumí Prat, Joan, Buchs, Céline, Calbó Angrill, Montserrat et al., El aprendizaje cooperativo en la universidad del siglo XXI (p. 73-82) Girona.

  • O'Brien, Jim, Ginesta, Xavier, Juncà Albert. (2020). "Culture, tradition and change in elite football: the English Premier League and La Liga".

    Dins O’Brien, Jim, Holden, Russell, Ginesta Xavier , Sport, Globalisation and Identity New Perspectives on Regions and Nations (p. 165-192) Londres.

  • Puppo R. (2020). "'Soleiada' de Joan Maragall: un palimpsest etnopoètic".

    Dins Temporal Oleart, Josep; Veà Vila, Sílvia. Mons reals i imaginats en l’etnopoètica catalana. (p. 107-111).

  • Serrat Jordi. (2020). "El making-of, una técnica innovadora para aprender periodismo desde la cocina de los medios".

    Dins Sánchez-Gey Valenzuela, N., Alés Álvarez S. (coord.), Los medios de comunicación como agentes de educación social. (p. 123-144).

  • Solé Salas, Ll., Carrera Peruga M. (2020). "La orquesta inclusiva de la Universidad de Vic; accesibilidad aplicada a una experiencia musical".

    Dins Ossa Martinez Marco A. de la, La educación y formación musical en el siglo XXI: valoración, unión y diálogo entre etapas educativas (p. 103-116).

  • Solà Saña, Sergi, Sellas Güell Toni. (2020). "Sport, media and identities in the era of globalisation: the role of football broadcasts in consolidating the Catalan language".

    Dins O’Brien, Jim, Holden, Russell, Ginesta Xavier , Sport, Globalisation and Identity New Perspectives on Regions and Nations. (p. 193-205) Londres.

  • Burgaya Riera, Josep, Arimany-Serrat, Núria, Sabata Aliberch Anna. (2020).La sostenibilidad medioambiental y el cambio ineludible de los paradigmas económicos y empresariales.

    Dins Moral Ruiz, D., González Pérez, M., Guzmán, A. et al., XVI Congreso Internacional sobre Sostenibilidad Medioambiental, Cultural, Económica y Social. (p. 129-130) Common Ground Research Networks.

  • Martínez-Corcuera, Raúl, Fernández-Rovira, Cristina, Compte-Pujol Marc. (2021). Huelga del fútbol femenino, masculinidad hegemónica y discursos machistas.

    Dins Caldevilla Domínguez David (Editor), Libro de Actas del XII Congreso Internacional Latina de Comunicación Social. (p. 528-528) Historia de los Sistemas Informativos.

  • Ponce, Santi, Corral, José A., Torrents, Jacint, Mestres, Imma, Callarisa Joan. (2020). Educación a través del patrimonio agrario: el caso de un campo de cultivo experimental en la Cataluña Central.

    Dins Alice Semedo, Educaçao Patrimonial em Açao. Tecendo Relacoes entre Museus, Escolas e Territorios: Livro de Resumos.

  • ha de ser trist
  • ser campió del món d'alguna cosa
  • ...ningú no t'entén quan expliques
  • el que se sent!
  • Campió del món