Marc Ordeix és doctor en Biologia i investigador especialitzat en ecologia de rius. Fa més de dues dècades, des dels seus inicis, és al capdavant del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM), al Museu del Ter de Manlleu, que el 2016 es va integrar a Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Els darrers mesos, la falta de pluja i la situació de sequera han generat moltes preguntes al voltant del seu àmbit d’expertesa, i moltes incògnites sobre què passarà si en un futur no plou o deixa de fer-ho amb els volums del passat.

  • La prevenció i l’abordatge de la violència masclista és un dels eixos principals de treball de la Unitat d’Igualtat de Gènere a tots els campus
  • La infrarepresentació en posicions de lideratge, la masculinització o feminització de determinats estudis o el desenvolupament de la carrera investigadora són altres àmbits de desigualtat entre homes i dones dins de la Universitat
  • Les universitats del món afronten un repte amb la popularització de l’ús de ChatGPT i altres eines que utilitzen la intel·ligència artificial per crear textos versemblants o imatges realistes
  • La UVic-UCC treballa per a la implementació d’aquesta eina a les aules des d’un punt de vista ètic i coherent amb la docència universitària 
  • Fa més d’un segle que s’utilitza l’art per millorar la qualitat de vida de les persones, perquè permet expressar emocions i sentiments que no poden aflorar en les teràpies convencionals
  • La teràpia ocupacional utilitza l’art com a eina terapèutica, fa accessibles les activitats artístiques a cada persona i treballa en equip amb altres professionals de la salut per oferir un entorn integral de la teràpia
  • L’assignatura Artistic Activivity as Therapy ajuda a aprendre a acompanyar els processos individuals d’una manera genuïna i holística
  • Des del grup de recerca ISaMBeS i la Càtedra de Salut Mental fa anys que aporten evidència científica sobre les virtuts de l’artteràpia i impulsen el programa Vic, Cultura i Benestar, que és pioner a Catalunya
  • El programa, que va començar al grau en Infermeria, s’ha anat estenent a altres estudis de grau i CFGS
  • La formació dona resposta als nous requeriments del mercat laboral, que demana persones amb determinades habilitats, que se sumin a les competències tècniques específiques d’una professió
  • La Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS) oferirà aquests estudis de cinc anys de durada amb una oferta inicial de 60 places
  • L’objectiu és formar odontòlegs amb els coneixements, les habilitats i les actituds per exercir una professió en evolució contínua
  • Els nous graus en Odontologia i Audiologia General es poden oferir amb la qualitat necessària gràcies a la trajectòria i l’experiència adquirida amb el grau en Medicina, del qual enguany es graduarà la primera promoció, que ha consolidat equips acadèmics i de gestió potents
  • Els Premis Laus estan estructurats en cinc categories i Elisava hi participa enguany en tres d’elles (Disseny Gràfic, Digital i Publicitat) amb més d’una vintena de projectes
  • La presència de nombrosos projectes d’estudiants d’Elisava als principals premis del sector esdevé un indicador clau del talent emergent a casa nostra

«L’actitud, la disciplina i la constància són les claus de l’emprenedoria. Cal emprendre amb el cor i treballar amb el cap»

Míriam Florido Bas és diplomada en Ciències Empresarials per la Universitat de Vic i graduada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), de les promocions 2001 i 2011, respectivament. Filla de Sant Vicenç de Torelló, va començar a treballar com a freelance i actualment dirigeix la gestoria Thot Gestió, especialitzada en assessorament comptable i fiscal, que ofereix serveis personalitzats. Conversem amb ella per recollir les seves impressions com a estudiant de grau a la UVic i la seva experiència com a dona emprenedora.

  • L’equip de robòtica de la UVic-UCC planteja reptes tecnològics, i promou l’emprenedoria i valors com el treball en equip, la creativitat, l’esforç i la solidaritat
  • Al llarg dels seus deu anys han passat per l’equip 47 estudiants de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, especialment del grau en Enginyeria Mecatrònica, però també d’altres titulacions
  • La participació en campionats internacionals és una de les fites dels Garrins Metàl·lics, que s’ha traduït en l’assoliment de diversos premis en tornejos com la First Tech Challenge o l’Eurobot, entre d’altres
  • Memòria democràtica i drets humans. Quadern de pràctiques educatives

    Memòria democràtica i drets humans. Quadern de pràctiques educatives

    Carrillo Flores, I., Rivas Guzmán, K.

    (2022)
    Vic: Servei de Publicacions de la UVic-UCC.
  • Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021)

    Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021)

    Casas-Deseures, M. (coord.)

    (2022)
    Eumo Editorial.
  • L'oratòria a l'abast de tothom

    L'oratòria a l'abast de tothom

    Casas-Deseures, M., Castellà Lidon, J. M., Vilà Santausana, M.

    (2023)
    Vic: Eumo Editorial.
  • Global Inclusive Education: lessons from Spain.

    Global Inclusive Education: lessons from Spain.

    Collet, J., Naranjo, M., Soldevila-Pérez, J.

    (2022)
    Springer.
  • La poesia a les primeres edats. Inici d’un itinerari

    La poesia a les primeres edats. Inici d’un itinerari

    Correro, C., Vilà, N.

    (2023)
    Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat.
  •  Josep Fornas, el solucionador. L'home de Tarradellas a Catalunya

    Josep Fornas, el solucionador. L'home de Tarradellas a Catalunya

    Esculies, Joan

    (2022)
    Barcelona: Pòrtic.
  •  Comunes reproductivos: cercamientos y descercamientos contemporáneos en los cuidados y la agroecología

    Comunes reproductivos: cercamientos y descercamientos contemporáneos en los cuidados y la agroecología

    Ezquerra, S., Di Masso Tarditti, M., Rivera Ferre, M. G. (eds.)

    (2022)
    Madrid: Catarata.
  • Predictive Technology in Social Media

    Predictive Technology in Social Media

    Fernández Rovira, C., Giraldo Luque, S.

    (2022)
    Florida: CRC Press.
  •  Innovación y mejora de la práctica educativa: una estrategia colaborativa

    Innovación y mejora de la práctica educativa: una estrategia colaborativa

    Lago, J. R., Onrubia, J.

    (2022)
    Barcelona: Octaedro.
  • SAPHA COURSE

    SAPHA COURSE

    Karppi, M., Naamanka, K., Lahti, M., Lucena, A., Bastos de Almeida, I., Mimoso, T., Mämmelä, E., Sillanpää, A., Jerez Roig, J., Minobes Molina, E., Gedmantaité, A., Dudoniené, V., Bergmann, M., Asi, M., Tamminen-Peter, L., Sormunen, E., Kovacic, T., Horvat, T.

    (2022)
    Turku UAS' publications.
  • Model de prescripció centrada en la persona

    Model de prescripció centrada en la persona

    Molist-Brunet, N., Amblàs-Novellas, J., Sevilla Sánchez, D., Espaulella Panicot, J., Codina Jané, C., González Bueno, J.

    (2022)
    Servei de publicacions d'UVic.
  • La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa

    La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa

    Ramé López, J., Serrano Villalobos, O., Hidalgo Cobo, P. (coords.)

    (2022)
    Aula Magna MCGraw Hill.
  • Baños, J. E., Cambra-Badii, I., Guardiola, E. (2023). " The Usefulness of the Humanities in Teaching Pharmacology".

    Dins Varsou Ourania (ed.), Teaching, Research, Innovation and Public Engagement, p. 41-49.

  • Busquets Alibés, E. (2022). "Ética del cuidado en la práctica clínica. 2ª ed.".

    Dins Dins Beca, J. P., Astete, C., Carvajal S., Bioética clínica, p. 81-87.

  • Cambra Badii, I., Baños, J. E. (2022). "Una epidemia en la serie médica The Good Doctor. Aprendiendo con quienes aprenden".

    Dins Pinto Bustamante, B. J., Ramírez Gil F. (comps.), Notas de viaje. Diálogos de bioética y cine en tiempos de pandèmia, p. 201-212.

  • Cambra-Badii, I., González-Caminal, G., Gomar-Sancho, C., Piqué-Buisan, J., Guardiola, E., Baños, J. E. (2023). "The Value of Cinemeducation in Health Sciences Education".

    Dins Varsou Ourania (ed.), Teaching, Research, Innovation and Public Engagement, p. 29-40.

  • Canals-Botines, M., Leproni, R. (2022) "How to teach creativity and didactics to write children's stories with a pedagogical aim. An international blended course case study?".

    Dins Fielden Burns, L., Gherab Martín, K., Marfil Carmona R., Propuestas didácticas actuales, p. 149-160.

  • Canals, M., Raluy, A. (2023). "Care in Education and Creativity in Writing for Inclusion".

    Dins Canals Botines, Mireia, Raluy-Alonso Àngel, Investigar hoy en la Universidad de mañana.

  • Carrete-Marín, N., Simó-Gil, N. (2022). " La renovación de las prácticas pedagógicas en los centros educativos españoles en la actualidad: un proyecto para la innovación, la mejora y la transformación educativa y social".

    Dins Simón Márquez, M. M., Martos Martínez, A., Gázquez Linares, J. J., Molero Jurado, M. M., Barragán Martín A. B., Investigación de variables psicológicas y educativas en el ámbito escolar, Madrid, p. 199-209.

  • Carrillo Flores, I. (2022). "De la documentación a través de imágenes al objeto pedagógico".

    Dins Garcia del Dujo A. (coord.), Pedagogía de las cosas. Quiebras de la educación de hoy, p. 69-75.

  • Casas-Deseures, M. (2022). "Breu descripció i balanç del projecte “La mentoria i la identitat docent emergent en els estudiants dels graus de Mestre de la UVic-UCC”.".

    Dins Casas-Deseures M. (coord.), Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021), Vic, p. 21-30.

  • Casas-Deseures, M. (2022). "Impacte científic de la recerca".

    Dins Casas-Deseures M. (coord.), Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021), Vic, p. 209-214.

  • Sánchez Rodríguez, S., Santolària Orrios, A., Casas-Deseures, M. (2022). "EAlfabetización inicial, contenidos gramaticales y análisis curricular en contextos plurilingüe".

    Dins Rodríguez-Álvarez, J. M., Sánchez-García, S.(comp.), Didáctica de la lengua y la literatura y nuevas tecnologías, Madrid, p. 13-24.

  • Collelldemont, E., Cercós, R. (2021). "Birmingham y los parques urbanos: un modelo pedagógico para las ciudades Industriales".

    Dins Vilafranca Manguán, I., Cercós i Raichs R. (eds.), Ciudades pedagógicas europeas: hacia una cartografía educativa, Barcelona, p. 155-173.

  • Contreras Espinosa, R. S., Duarte Abreu Freitas, B. (2022). "How the negative públic view of Videogames Threaten Esports Sponsors".

    Dins Torres-Toukoumidis A. (ed)., Esports and the Media. Challenges and Expectations in a Multi-Screen Society, London, p. 85-121.

  • Contreras Espinosa, R. S., Duarte Abreu Freitas, B. (2022). "Principales desafíos de desarrollar un modelo de negocio eficaz para eSports".

    Dins Garfias Frías, J. A., Gracia A. (eds.), Deportes Electrónicos, aproximaciones teóricas de su origen y evolución, p. 123-135.

  • Davoli, F., Vallbona González, A. M., Vila-Saborit, B. (2022). "El Pràcticum als graus de mestres".

    Dins Casas-Deseures M. (coord.), Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021), Vic, p. 167-176.

  • Domingo-Peñafiel, L., Boix-Tomàs, R. (2022). " Overview of rural school teachers in Spain".

    Dins Roberts, P., Downes, N., Fuqua M., The rural school challenge: International comparisons in the staffing of rural schools. (p.)

  • Andrés-Martínez, R., Domingo-Peñafiel, L. (2022). "Pedagogía Montessori en las diferentes etapas del desarrollo humano: una revisión sistemática sobre su incidencia e implicaciones educativas".

    Dins Andrés-Martínez, R., Domingo-Peñafiel, L., VII Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud.

  • Andrés-Martínez, R., Cañadas-Pérez, M., Domingo-Peñafiel, L. (2022). "Pedagogía Montessori en las diferentes etapas del desarrollo humano: una revisión sistemática sobre su incidencia e implicaciones educativas".

    Dins Martos-Martínez, Á., Molero Jurado, M. M., Pérez-Fuentes, M. C., Barragán Martín, A. B., Simón Márquez, M. M., Sisto M., Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos, Madrid, p. 27-42.

  • Dot, A. (2022). "Intentos de decir".

    Dins Parramon, R., Agustí, E., Puig E., Arte y espacio social en tiempos de control, descontrol y aislamiento arte, decodificación, desocialización, activación, territorio, Barcelona, p. 33-44.

  • Dot, A. (2022). "Hablan por la mano".

    Dins Capella, A., Dot, A., Mercader, A., Martí Palau A., Volaverunt. Els gravats de Goya, p. 64-69.

  • López-García, D., Calvet-Mir, L., Di Masso, M., Espluga, J. (2022). " Multi-actor Networks and Innovation Niches: University Training for Local Agroecological Dynamization".

    Dins Anderson, C. R., Binimelis Adell, R., Pimbert, M.P., Rivera Ferre M. (eds.), Critical Adult Education in Food Movements, p. 47-59.

  • Esculies, J. (2022). "Del 1898 al final de la Guerra Civil (1898-1939)".

    Dins Albareda, J. (coord.), Salrach, J. M., Torres, X., Pich Mitjana, J., Martínez Fiol, D., Esculies, J., Ferrer, C., Nadal i Farreras J., Catalunya als ulls del món, Barcelona, p. 218-285.

  • Fernández-Rovira, C. (2022). "Ethical Insights for the Social Media Age".

    Dins Fernández-Rovira, C., Giraldo Luque S., Predictive Technology in Social Media, Florida.

  • Godayol, P. (2023). "Le Deuxième Sexe Censored under Francoism".

    Dins Bullock, J. C., Henry-Tierney, P., Translating Simone de Beauvoir’s The Second Sex. Transnational Framing, Interpretation, and Impact, p. 135-153.

  • Lago, J. R., Onrubia, J., Minguela, M. (2022). " ¿El sistema educativo necesita el asesoramiento psicopedagógico?".

    Dins Alcocer, A., Almirall, R., Arnaiz, V., Arnau, M. et al., El asesoramiento psicopedagógico a debate, Barcelona, p. 65-80.

  • Marimon-Martí, M., de Oliveira, J., Coll, C., Cabero, J., Castañeda, L., Rodríguez-Triana, M. J. (2022). "Nuevos modelos de construcción del conocimiento en contextos digitales".

    Dins Lázaro, J.L., Gisbert, M., Esteve-González V. (coords.), Investigar e innovar en la era digital: aportaciones desde la tecnología educativa.

  • Masnou, J. (2022). "Literary Cartography".

    Dins Quinteiro, S., Marques M. J. (eds.), Working definitions in literature and tourism: a research guide, p. 53-54.

  • Navarro-Güere, H. (2022). "Mínima gramática de Instagram. Tres casos de estudio".

    Dins Grana, R. (coord.), Lo que segrega también nos conecta, Madrid, p. 675-693.

  • Naranjo, M., Soldevila-Pérez, J., Collet, J. (2022). "Inclusion from the Classroom to Families and the Community: Global Inclusive Education".

    Dins Collet, J., Naranjo, M., Soldevila J., Global Inclusive Education, p. 3-15.

  • Palomo Chinarro, A. M., Solà Saña, S. (2022). "Relatos de voces latinas a propósito de la maternidad en la plástica femenina".

    Dins Lechuga Jiménez, C., Martínez Rolán, X., Gómez de Travesedo Rojas R.(coord.), El género se abre paso en la Sociedad, p. 401-413.

  • Pla-Campas, G., Arumí-Prat, J., Chumillas-Coromina, J. (2022). " El desenvolupament de la CDD al màster de formació del professorat de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC)".

    Dins Palau, R. Mogas, J.(eds.), La competència digital docent al màster de formació del professorat de les universitats de Catalunya, Barcelona, p. 55-66.

  • Ponce, S., Corral, J. A., Torrents, J., Cortés, M. del A. (2022). "Panoràmica de les festes de segar i batre a Catalunya".

    Dins Cuadros Vila, I., Isidro Lovon H. i altres, Associacionisme cultural. Entre el mosaic i les xarxes: Actes del XII Congrés de la CCEPC, Barcelona: Cossetània Edicions, p. 257-273.

  • Puppo, Ronald (2022). "L'Atlàntida de Jacint Verdaguer o la força d'un espai miticopoètic transgressor".

    Dins Quer, P. (ed.), Teoria i pràctica de les geografies literàries, p. 193-197.

  • San Martín, C. (2022). "Acerca de las vivencias y testimonios de mujeres represaliadas: ¿qué escuchas y interpretaciones se generan?".

    Dins Rodríguez Serrador, S., Ramos Díez-Astrain, X. M. y Cuadro Bolaños, J. (eds.). Hasta que seamos libres. Mujeres que resistieron, lucharon y construyeron entre el pasado y el presente, p. 657-669.

  • Quer, P. (2022). "Literary Routes and Identity".

    Dins Quinteiro, S., Marques M. J. (eds.), Working definitions in literature and tourism: a research guide, p. 75-76.

  • Riba, C. (2022). "Cossos en lluita. Feminitats i masculinitats a l'obra de Dolors Miquel".

    Dins Gassol, O., Bagut O. (eds.), Dolors Miquel: Tradició i inconformisme. Una poètica de la transformació, p. 63-78.

  • Soldevila, J. (2022). "L'escola, el centre més especial (pròleg)".

    Dins Llabrés, J., Muntaner, J.J., de la Iglesia B., L’escola, el centre més especial, p. 11-16.

  • Tort, A. (2022). "Conclusions: La professionalitat docent, un trajecte en companyia".

    Dins Casas-Deseures M. (coord.), Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021), Vic, p. 199-207.

  • Lozano, M., Tort, A., Trilla, J. (2022). "Lo material en la educación: objetos, espacios y cuerpo".

    Dins Garcia del Dujo, A. (coord.), Pedagogía de las cosas. Quiebras de la educación de hoy.

  • Sempre tinc a punt
  • la frase definitiva
  • quan ja ha passat el moment
  • d'aplicar-la!
  • La frase definitiva