Josep Bau és doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona (2000) i va completar la formació postdoctoral amb una estada de dos anys i mig al Departament d’Entomologia de la Universitat de Califòrnia, Riverside. Després d’un període a l’empresa privada, l’any 2006 es va incorporar a la UVic, on ha fet gestió acadèmica als graus en Biologia i en Biotecnologia i impartit docència, principalment en els àmbits de Zoologia i de Biologia Molecular, i on forma part del grup de recerca Bioinformatics and Bioimaging (BI-SQUARED). Malgrat que la seva especialitat original és l’entomologia aplicada, en concret el control biològic de plagues d’insectes, ha anat incorporant a la seva recerca elements de computació i bioinformàtica (i més recentment de biologia molecular). Des del setembre de l’any 2018, és el vicerector de Relacions Internacionals de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).

  • La UVic-UCC ha recuperat l’església de l’Hospital de la Santa Creu de Vic per acollir-hi els principals actes de la Universitat, a més de la Sala Gòtica annexa per a actes de petit format. Totes dues instal·lacions es posen a disposició de la ciutadania, tot reforçant la idea del Campus Ciutat.
  • Les obres de restauració, impulsades per la UVic-UCC, l’Ajuntament de Vic i la Fundació Hospital de la Santa Creu —propietària de l’immoble, que n’ha fet una cessió per 25 anys—, han comptat amb el finançament de la Diputació de Barcelona, el Departament de Cultura i la Fundació ‘la Caixa’.
  • La formació contínua és la porta que dona accés a l’especialització cada cop més necessària per adaptar-se a les noves realitats socials i empresarials
  • Per poder donar més múscul i focalitzar més bé la formació contínua, la UVic ha creat l’Escola de Postgrau, que agafa el relleu del Centre Internacional de Formació Contínua
  • La nova oferta inclourà una metodologia més flexible, que potenciarà la multimodalitat i la presència de formacions online, i tindrà el suport de la Unitat de Validació i Acreditació, que vetllarà per la qualitat dels programes formatius
  • Potenciar l’Escola de Postgrau en aquests moments és clau per dos aspectes: per la davallada demogràfica que vindrà i perquè el 80 % dels professionals actuals necessitaran reciclar-se en els pròxims cinc anys. Per tant, “les possibilitats de creixement en aquest àmbit seran enormes”, afirma el director de l’Escola, Eduard Prats
  • La nova metodologia dels estudis d’UEmpresa s’aplica tant al grau en Administració i Direcció d’Empreses com als dos cicles formatius del Campus Professional de l’àmbit d’empresa
  • El nou edifici UEmpresa s’ha remodelat completament i disposa d’una àgora per fer-hi debats amb l’estudiantat i de sales per dur-hi a terme activitats de simulació
  • La Facultat de Medicina de la UVic-UCC ho té tot a punt per oferir a partir del curs 2023-2024 el nou grau en Audiologia General i serà la primera universitat de Catalunya i de l’Estat espanyol que impartirà aquesta titulació
  • El grau formarà professionals especialitzats en la funció auditiva a partir d’un pla d’estudis semipresencial, que constarà de 240 crèdits repartits en quatre cursos
  • El reconeixement recent de diversos projectes d’estudiants del grau en Enginyeria de Disseny Industrial d’Elisava constata l’excel·lència del seu alumnat i el bon estat de salut d’aquesta disciplina a casa nostra
  • Segons l’Observatori de l’Enginyeria d’Espanya, “la taxa d’ocupació en el sector de l’enginyeria és de més del 98 %” i “d’aquí a deu anys caldran més de 200.000 enginyers i enginyeres per cobrir les necessitats de les empreses”

«La simulació permet posar l’estudiant en situacions reals i entrenar competències específiques de la professió de mestre»

Laura Torreguitart Llauradó (Barcelona, 1979) és Mestra en Educació Infantil (UAB). Criada a Sabadell, establerta a Sant Joan de Vilatorrada i amb un fort vincle amb Castellfollit de Riubregós, va tenir sempre clara la seva vocació de mestra perquè sempre ha tingut curiositat per l’aprenentatge, però també perquè la van marcar molt positivament els mestres de què va gaudir durant la seva etapa escolar. Actualment, coordina el CFGS d’Educació Infantil del Campus Professional UManresa. Va ser a través d’una companya del Campus que va descobrir el potencial de la simulació per a la tasca docent. Per això va decidir formar-se com a instructora en simulació a través d’un curs del CISARC, Centre d’Innovació en Simulació. No en va tenir prou i així que va poder va matricular-se al màster universitari en Metodologia de la Simulació, que imparteix UManresa. Ara aplica la metodologia a les aules i està tan convençuda de la seva utilitat que prepara una tesi doctoral per aplicar-la al treball dels equips docents dels centres educatius.

  • És el màxim òrgan de representació de l’estudiantat de la UVic-UCC i està integrat pel Ple i per la Comissió Permanent
  • A més de representar els estudiants als òrgans universitaris, atén les consultes dels estudiants, vetlla pels seus drets i deures, i organitza activitats diverses, com la Festa Major
  • Formen part del COES de la UVic-UCC representants de les facultats de la UVic, la UManresa, la Facultat de Medicina, Elisava i els centres adscrits
  • Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje

    Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje

    Amengual, M.; Romera, M.; Bueno, M. C. (coords.)

    (2022)
    Graó.
  •  Global Inclusive Education

    Global Inclusive Education

    Collet, J.; Naranjo, M.; Soldevila, J.

    (2022)
    Springer.
  • Disciplinas educativas en regímenes totalitarios. Una historia visual desde los documentales

    Disciplinas educativas en regímenes totalitarios. Una historia visual desde los documentales

    Vilanou, C.; Collelldemont, E. (coords.)

    (2021)
    Trea.
  • Commutacions

    Commutacions

    Dot, A.; Parés, R.; Ramos, J.

    (2022)
    Cultural Rizoma.
  • Comunes reproductivos: cercamientos y descercamientos contemporáneos en los cuidados y la agroecología

    Comunes reproductivos: cercamientos y descercamientos contemporáneos en los cuidados y la agroecología

    Ezquerra, S., Di Masso, M.: Rivera, M. G. (eds.)

    (2022)
    Catarata.
  • Projeccions de la població infermera a l'horitzó de 2030

    Projeccions de la població infermera a l'horitzó de 2030

    Galbany, P.; Subirana, M.; Casas, J. C.; Ramon, A.; Millán, P.

    (2022)
    Barcelona: Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) i Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.
  • Internationalization and Intercultural Competence in Higher Education: Quality and Innovation

    Internationalization and Intercultural Competence in Higher Education: Quality and Innovation

    Keim, L. (coord.); Khan, S.; Pinyana, A.; Raluy, A. (eds.)

    (2022)
    Octaedro.
  • La cicatrització de ferides: un procés extraordinari

    La cicatrització de ferides: un procés extraordinari

    Otero, M.

    (2022)
    Servei de Publicacions de la UVic-UCC.
  • Diàlegs entre educació i neurociència

    Diàlegs entre educació i neurociència

    Fagundo, B; Pedreira, M.

    (2022)
    Vic: Eumo Editorial.
  • Plug-ins

    Plug-ins

    Manzini, E.; Fuster, A.; Paez, R.

    (2022)
    Barcelona: Actar Publishers + Elisava.
  • Beneyto, M.; Collet, J.; Garcia, M. (2022). "Towards an Inclusive Community: Without the Whole Context There Is No Real Inclusion".

    Dins Collet, J.; Naranjo, M.; Soldevila J., Global Inclusive Education, p. 127-139.

  • Casanovas, J. (2022). "Más allá del NO-DO. El documental de suplencia en educación al final del franquismo".

    Dins Vilanou, C.; Collelldemont, E. (coords.), Disciplinas educativas en regímenes totalitarios. Una historia visual desde los documentales, p. 53-67.

  • Sánchez, S.; Santolària, A., Casas, M. (2022). "Alfabetización inicial, contenidos gramaticales y análisis curricular en contextos plurilingüe".

    Dins Rodríguez, J. M., Sánchez, S.(comp.), Didáctica de la lengua y la literatura y nuevas tecnologies. Madrid, p. 13-24.

  • De los Cobos, J. A., Romero, M., Schmaus-Klughammer, A., Spittler, T. (2022). "Joint approach to interdisciplinary teaching".

    Dins Keim, L. (coord.), Khan, S., Pinyana, A., Raluy A.(eds.), Internationalization and Intercultural Competence in Higher Education: Quality and Innovation. Barcelona, p. 149-163.

  • Domingo, L.; Farré, L.; Simó, N. (2022) "Experiencing and active citizenship. Democratic and inclusive practices in three rural secondary schools in Spain".

    Dins Foster, K. R.; Jarman J. (ed.), The Right to Be Rural. Alberta, p. 35-51.

  • Dot, A. (2022). "Llei de reconeixement de personalitat jurídica al riu Ter i la seva conca hidrogràfica".

    Dins Andreu, R.; Cassú, E.; Dot, A.; Guardiola, I.; Ibarz, M.; Mitjà, J.; Vázquez, E. Cap a les deus. Una gramàtica fluvial, Girona, p. 56-60.

  • Dot, A. (2022). "Xarxa ecosòfica utilitària de Rizoma".

    Dins Dot, A; Parés, R.; Ramos, J. Commutacions, 25-57.

  • Ezquerra, S., Rivera, M. G.; Di Masso, M. (2022). "Las bases invisibilizadas en los procesos de acumulación capitalista: los cercamientos de comunes reproductivos".

    Dins Ezquerra, S., Di Masso, M.; Rivera, M. G. (eds.), Comunes reproductivos: cercamientos y descercamientos contemporáneos en los cuidados y la agroecología. Madrid, p. 33-50.

  • Riera, G.; Segués, T.; Lago, J. R. (2022). "“Cooperative Learning for Cohesion, Inclusion, and Equity at School and in the Classroom".

    Dins Collet, J.; Naranjo, M.; Soldevila J., Global Inclusive Education, p. 33-46.

  • Martínez, T., Barriga, E., Sabido, J., Sáez, I., Bellatti, I. (2022). "Gastronomía y educación: un binomio para el fomento de la cultura científica para una ciudadanía crítica".

    Dins Bel, J. C; Colomer, J. C; De Alba, N. (eds.), Repensar el currículum de ciencias sociales: prácticas educativas para una ciudadanía crítica, p. 437-445.

  • Sáez, I., Bellatti, I., Barriga, E., Sabido, J. (2022). "Edumemorias: la memoria en Cataluña, análisis y propuesta didáctica".

    Dins Bel, J. C.; Colomer, J. C, De Alba N. (eds.), Repensar el currículum de ciencias sociales: prácticas educativas para una ciudadanía crítica, p. 783-794.

  • Sellas, T., Gutiérrez, M. (2022). "Podcasting and journalism in the Spanish-speaking world".

    Dins Lindgren, M., Loviglio J. (eds.), The Routledge Companion to Radio and Podcast Studies. Londres, p. 257-266.

  • Messiou, K.; Simó, N.; Tort, A., Farré, L. (2022). "Students' voices and inclusive education for a democratic education".

    Dins Collet, J.; Naranjo, M.; Soldevila J., Global Inclusive Education, p. 141-154.

  • Tort, A. (2022). "Estudio introductorio".

    Dins Lobrot M., Pedagogía Institucional. La escuela hacia la autogestión, p. 14-47.

  • Arrausi, J. J.; Valencia, A.; Van Loon, R. (2022). "The Identity of a Learning Specialist in Non-Formal Education Context".

    Dins The Identity of Education Professionals: Positioning, Training, and Innovation. Carles Monereo.

  • Araya, M.; Abella, A.; González, M.; del Corral, A. M.; Guasch, B.; Peña, J. (2022). "Ergonomía consciente: una visión integradora desde el diseño, para el bienestar humano".

    Dins Pereda, B. Diseño y afectividad para fomentar bienestar integral, p. 199-228.

  • Paez, R. (2022). "Game-Based Practices for Radical Urban Visions".

    Dins Bernardes, O; Amorim, V. (eds.). Handbook of Research on Promoting Economic and Social Development Through Serious Games, p. 493-523.

  • Del Corral, A. M.; Tomico, O. (2022). "La emoción del diseñador expuesta con el Diseño en Primera Persona y el Soma Design".

    Dins Pereda, B. Diseño y afectividad para fomentar bienestar integral, p. 303-346.

  • Tot encaixa quan assumeixes,
  • que la realitat es imperfecta,
  • i que nosaltres
  • ...som reals!
  • Som reals