Albert Estiarte Duocastella és metge de les seleccions estatals de waterpolo, amb les quals ha estat vuit cops olímpic; director adjunt de la Fundació Althaia, i Medalla al Mèrit Esportiu de l’Ajuntament de Manresa. Des del desembre de 2022, és sotsdirector de la Càtedra de Lideratge en Valors de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), amb seu al Campus Manresa.

  • La UVic-UCC i la Generalitat de Catalunya han signat un nou conveni programa que, amb un finançament anual de 13.050.000 euros, fixa el marc de relació entre ambdues institucions per als pròxims quatre anys
  • El nou conveni programa suposa comptar amb prop d’un 25 % de pressupost públic i substitueix un acord anterior, del 2015, que estava fixat inicialment en 7.300.000 euros, si bé aquesta xifra havia anat augmentant els darrers anys
  • L’acord dota la UVic-UCC d’estabilitat financera a llarg termini, permet prendre importants decisions per al futur pròxim de la institució, i reforça i estreny els lligams amb el govern de la Generalitat
  • El 2019 la UVic-UCC va aprovar un manifest impulsat per la comunitat universitària en què expressava la preocupació davant l’escalfament global i s’adheria a la Declaració d’estat d’emergència climàtica
  • L’any 2006 la UVic ja havia posat les bases del que avui és l’Ecocampus, i tant UMedicina com UManresa i UElisava estan alineades amb la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible que marca l’Agenda 2030
  • El rànquing mundial UI Greenmetric va situar la UVic-UCC com a quarta universitat catalana més respectuosa amb el medi ambient l’any 2021
  • La sala de redacció, l’estudi de ràdio Carles Capdevila i el plató de TV són tres espais que permeten als estudiants de les titulacions de comunicació de la UVic aprendre a partir de simular que es troben en un context real
  • Fent un pas més enllà, la UVic Ràdio i l’Insights esdevenen projectes formatius i professionals alhora
  • L’Escola de Postgrau d’Empresa d’UManresa ha impulsat els dos darrers cursos el treball conjunt amb les empreses per dissenyar programes a mida que donin resposta a les seves necessitats formatives
  • Les empreses que han optat per les formacions a mida en valoren especialment tant l’ús de la simulació com l’atenció personalitzada
  • UManresa continuarà impulsant aquesta línia formativa que fins ara ha arribat a empreses de diferents sectors i que ha ofert programes adreçats a perfils professionals diversos
  • La crítica de disseny Alice Rawsthorn ha inaugurat l’edició d’enguany, que continuarà el pròxim 13 de desembre amb Yazmany Arboleda, dissenyador d’instal·lacions de denúncia social i política
  • Pel cicle han passat ponents com la fotoperiodista i presidenta de la Magnum Foundation, Susan Meiselas, la premiada directora d’art Anna Ginsburg, i Gail Bichler, directora creativa de la revista ‘New York Times Magazine’

«És important escollir el teu propi camí i formar-te en l’àmbit de la fisioteràpia que t’agrada»

Enric Clos Sansalvador és graduat en Fisioteràpia per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), de la promoció del 2010. Doctor en Medicina i Recerca Translacional, va cursar un màster de Fisioteràpia en l’Esport i Recuperació a l’Activitat Física i un màster en Investigació Translacional en Fisioteràpia, ambdós a les Escoles Universitàries Gimbernat. Vigatà, va començar a treballar com a fisioterapeuta a l’equip de futbol de l’OAR de Vic i en l’actualitat és un dels cinc fisioterapeutes esportius del primer equip del Girona. Conversem amb ell per recollir les seves impressions com a estudiant de grau a la UVic i la seva experiència com a fisioterapeuta esportiu

  • El Servei de Suport a l’Estudiant ofereix atenció psicològica i de teràpia ocupacional individualitzada a estudiants amb dificultats emocionals, psicològiques, personals, socials i acadèmiques, o amb diversitat funcional
  • El curs 2022-2023 la UVic-UCC va atendre prop de 300 peticions d’estudiants que demanaven algun tipus de suport o acompanyament per fer front als desafiaments de l’etapa universitària
  • La cura del món, dels altres i d'un mateix

    La cura del món, dels altres i d'un mateix

    Busquets, E., de la Torre, J., Torralba, F.

    (2023)
    Barcelona: Pagès editors.
  • El cuidado del mundo, de los demás y de uno mismo

    El cuidado del mundo, de los demás y de uno mismo

    Busquets, E., de la Torre, J., Torralba, F

    (2023)
    Barcelona: Mileno.
  • Guia de camp. Arbres de la ribera del riu Cardener

    Guia de camp. Arbres de la ribera del riu Cardener

    Felip, E., Llobet, M., Navarro, M., Lemkow, G. i Sort, M. L.

    (2023)
    Edicions FUB.
  • El Noè del patrimoni artístic català. Joaquim Folch i Torres durant la Guerra Civil.

    El Noè del patrimoni artístic català. Joaquim Folch i Torres durant la Guerra Civil.

    Mateos, S. M.

    (2022)
    Barcelona: Base.
  • Guia d'alimentació cardiosaludable per a la població pakistanesa

    Guia d'alimentació cardiosaludable per a la població pakistanesa

    Bibi, S. M., Vaqué, C., Alonso, N., Cachero, M.

    (2023)
    Vic: EUMO.
  • Exploring creativities. Creation as a strategy for learning music and the arts.

    Exploring creativities. Creation as a strategy for learning music and the arts.

    Carvalho, S., Foletto, C., Murillo i Ribes, A., Riaño, M. E., Solé, L., Tejada, J.

    (2023)
    Madrid: Edictoràlia.
  • Movilizaciones e inmovilizaciones

    Movilizaciones e inmovilizaciones

    Castillo, R. (coord.).

    (2023)
    Edicions FUB. 5a. reedició.
  • Portable Public Space: New Public Space Formats for the Navire Avenir Rescue Ship

    Portable Public Space: New Public Space Formats for the Navire Avenir Rescue Ship

    Paez, R.; Claret, C.; Gené, M.; Montes, T.

    (2023)
    Barcelona: Elisava, Barcelona School of Design and Engineering (UVic-UCC).
  • Science Since Birth. Actes del I Congrés Internacional de Ciència a l'Educació Infantil

    Science Since Birth. Actes del I Congrés Internacional de Ciència a l'Educació Infantil

    Pedreira, M., Sabido, J., Quesada, C., Vázquez, L. (coord.).

    (2023)
    Edicions FUB.
  • Bellatti, I., Sabido-Codina, J., Molina, J, (2023). "Aprendizajes de los conocimientos históricos y su socialización".

    Dins Bellatti, I., Fuentes, C., Miralles, P., Sánchez, L., Las ciencias sociales y su didáctica: pensamiento histórico y educación democrática.

  • Beneyto, M., Collet, J., Naranjo, M. (2023). "School, families and community networking against early school leaving: theoretical tenets and learnings from a catalan experience".

    Dins Mutabazi, E., Khasanzyanova, A. (editor), School, family and community against early school leaving. International perspectives, p. 20-28.

  • Campoy-Vila, M., Jubany, J., Lorza, G., Cano-Autet, M. (2023). "Experiència de la implementació d'un programa de seminaris d'aprenentatge basat en problemes en el grau en Fisioteràpia".

    Dins Portell, A (2023), La transformació de la docència i el seu impacte en la millora de l’aprenentatge de l’estudiantat. 1a ed. Vic: CIFE-UVic-UCC, Vic, p. 39-45.

  • Carrillo, I. (2023). "Avanzar en igualdad desde la educación en una perspectiva de género en el marco de los ODS".

    Dins Fernández Caballero, Z. (coordinadora), Perspectiva de los objetivos de desarrollo sostenible en la formación docente y la investigación universitaria, p. 117-144.

  • Casanovas, J. (2023). "L'Escola de Barx amb les finestres obertes. Renovació pedagògica i valencianització en un documental del curs 1976-1977".

    Dins Fernández-Soria, J. M., López Martín, R., Payá Rico, A. (editores), Educaciones alternativas y en los márgenes, p. 131-152.

  • Castillo, J., Franquesa, E., Muñoz, M., Planas, M., Sáez, M., Torner, M. (2022). "Disseny i implementació de la rúbrica de l’estada a l’escola".

    Dins Casas-Deseures, M. (coord.), Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021), Vic, p. 37-52.

  • Castillo, J., Pujol, M. (2022). "Iniciant el camí de la formació: estada, diari i projecte".

    Dins Casas-Deseures, M. (coord.), Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021), Vic, p. 37-52.

  • Castillo, J., Planas, M., Pou, M., Segués, T. (2022). "Taula rodona: La vida a les aules. Educant la mirada".

    Dins Casas-Deseures, M. (coord.), Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021), p. 139-166.

  • Collelldemont, E., Cercós, R., Vizcarra, M. E., Padrós, N. (2022). "De pensar geográficamente los documentos a expresar artísticamente la memoria".

    Dins Vilanou, C., Collelldemont, E. (coord.), Disciplinas educativas en regímenes totalitarios. Una historia visual desde los documentales, p. 19-35.

  • D'Elia, L., Menichinelli, M. (2023). "Proximity-based maker services".

    Dins D’Elia, L., From the Spool to the City, p. 118-129

  • Fatsini, E. (2022). "La veu de l'alumnat dels graus de mestres (1): construint el camí d'estudiants a docents".

    Dins Casas-Deseures, M. (coord.) Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021), Vic, p. 105-116.

  • Fatsini, E. (2022). "L'impacte de l'estada a l'escola".

    Dins Casas-Deseures, M. (coord.), Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021), Vic, p. 65-76.

  • Giraldo-Luque, S., Fernández-Rovira, C. (2022). "Internet nunca fue democrático: la historia reciente del mito de la libertad en un mundo hiperconectado".

    Dins Durán, T., Machuca, G., Construcción de ciudadanías críticas y fortalecimiento de las democracias en contextos de hiperconexión, p. 17-31.

  • Marimon-Martí, M., Molas-Castells, N., Ramírez Banzo, E. (2023). "La reflexión sobre la interacción educativa y la práctica receptiva en el aula de educación infantil".

    Dins Actas / Proceedings / Actes 2nd International Congress: Education and Knowledge

  • Mateos, S. M. (2022). "La truncada nacionalización de las colecciones privadas incautadas en Cataluña. El caso de la Colección Belloch".

    Dins Colorado Castellary, Arturo (ed.), Museo, guerra y posguerra. Protección del patrimonio en los conflictos bélicos, p. 96-101.

  • Mateos, S. M., Yeguas, J. (2023). "Eveli Bulbena i la seva col·lecció d’art: orígens, Guerra Civil i actualitat".

    Dins Bassegoda, B., Quílez F. (coord.), Col·leccionistes que han fet museus 2022 p. 96-119.

  • Menichinelli, M. (2023). "Social innovation through the Maker Movement".

    Dins Howaldt, J., Kaletka, C. (ed.), Encyclopedia of Social Innovation p. 245-249.

  • De vegades em costa seguir els teus raonaments
  • això que dius podria ser ofensiu
  • però no sé
  • si per mi o per tu...
  • Raonaments ofensius